Τα online παντοπωλεία απαραίτητη «βόλτα», πλέον, για έναν στους τρεις καταναλωτές σε ολόκληρο τον πλανήτη
4 years, 1 month ago
6

Επιτακτική η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων και για τα είδη παντοπωλείου, λόγω του φόβου μετάδοσης του θανατηφόρου ιού στα φυσικά καταστήματα

Με ηλεκτρονικό τρόπο απέκτησαν ποικίλα είδη παντοπωλείου το ένα τρίτο των online καταναλωτών σε μια σειρά από αγορές του κόσμου τον περασμένο μήνα, πιστοποιώντας πως ένας ακόμη τομέας αγορών μπήκε σε ψηφιακά μονοπάτια, λόγω της υγειονομικής κρίσης που έφερε η πανδημία Covid-19. 

Πάντως, ο ρυθμός ψηφιοποίησης της συγκεκριμένης αγοράς ποικίλει ανά τον πλανήτη, με τη Λατινική και τη Βόρεια Αμερική να καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις online αγορές ειδών παντοπωλείου από την έναρξη της πανδημίας μέχρι σήμερα, με 31% και 23% αντίστοιχα. Στις ΗΠΑ, την Αργεντινή και την Κολομβία, όπου οι θάνατοι ανά 100.000 πολίτες είναι από τους υψηλότερους στον κόσμο, καταγράφονται το 2ο τρίμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της GlobalWebindex, τα υψηλότερα ποσοστά χρήσης του online καναλιού (34%).

Στην Ευρώπη, η κατάσταση διαφέρει πολύ από χώρα σε χώρα με το συνολικό ποσοστό των αγοραστών μέσω online καναλιών να φτάνει το 26%. Το Ηνωμένο Βασίλειο γνώρισε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση των διαδικτυακών αγοραστών ειδών παντοπωλείου στην Ευρώπη, καθώς τρεις στους δέκα καταναλωτές, πλέον, δηλώνουν πραγματοποίησαν αγορές στο Διαδίκτυο τον περασμένο μήνα.

Ως προς το ποσοστό των διαδικτυακών αγοραστών ειδών παντοπωλείου στην Ιταλία και τη Γαλλία, όπου ο αριθμός των κρουσμάτων είναι από τους υψηλότερους στον κόσμο, οι online αγορές στη συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκαν σχεδόν κατά 20% σε ένα μόνο τρίμηνο.

Την ίδια στιγμή, πάντως, στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν είδη παντοπωλείου online, έχει μειωθεί από το ξέσπασμα της πανδημίαςΑν και η περιοχή κατέχει το υψηλότερο ποσοστό online αγοραστών ειδών παντοπωλείου (41%), το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 6% το 2ο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα.

Προφίλ καταναλωτών

Ποιο είναι, όμως, το προφίλ όσων επιλέγουν το διαδικτυακό παντοπωλείο; Πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, οι διαδικτυακές αγορές ειδών παντοπωλείου ήταν πιο συχνές μεταξύ των millennials των αστικών περιοχών του κόσμου.

Αν και αυτή η τάση εξακολουθεί να ισχύει, η πανδημία οδήγησε και άλλους καταναλωτές στην online αγορά. Από το 1ο τρίμηνο του 2020 μέχρι το 2ο, έχει καταγραφεί μεγάλη αύξηση αγορών στο Διαδίκτυο μεταξύ Gen Zs και baby boomers, καθώς και καταναλωτών που ζουν σε αγροτικά και περι-αστικά περιβάλλοντα.

Σε κάθε περίπτωση, κατά τη μετάβαση στο Διαδίκτυο για τις αγορές -και- ειδών παντοπωλείου, οι καταναλωτές επιλέγουν -κατά κύριο λόγο- τα καταστήματα με τα οποία ήταν εξοικειωμένοι και προ της πανδημίας. Όπως δείχνει η έρευνα, οι πολίτες νιώθουν πιο άνετα να ψωνίζουν από τα καταστήματα που το έκαναν και πριν από την κρίση, αλλά αυτή τη φορά διαδικτυακά.

Συνολικά, ωστόσο, η σοβαρότητα της πανδημίας Covid-19 και ο φόβος της μετάδοσης είναι από τους βασικούς λόγους για την αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων (και) ειδών παντοπωλείου. Το δεύτερο κύμα και ο αυξημένος κίνδυνος μετάδοσης τους χειμερινούς μήνες, θα συνεχίσουν να οδηγούν σε αύξηση των αγορών ειδών παντοπωλείου από τα ψηφιακά κανάλια.

Σίγουρα, πάντως, όπως εκτιμούν οι αναλυτές, οι διαδικτυακές αγορές ειδών παντοπωλείου έχουν πολύ δρόμο ακόμη να διανύσουμε για να ξεπεράσουν τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα. Αυτό που μένει να φανεί είναι, αν και μετά από την ομαλοποίηση της κατάστασης σε υγειονομικό επίπεδο, οι καταναλωτές θα μείνουν πιστοί στο διαδικτυακό παντοπωλείο ή θα επιστρέψουν στις pre-covid συνήθειες τους.

(πηγή: sepe.gr)

newsbreak.gr