Στην αρχαία ελληνική τραγωδία μετά την ύβρη, ακολουθούσε η τιμωρία. Γιατί μόνο με τιμωρία αρχαίας ελληνικής τραγωδίας μπορεί να χαρακτηριστεί η κατάσταση του Πέτρου Φιλιππίδη πάλαι πότε δημοφιλέστατου ηθοποιού και σκηνοθέτη.
Η ύβρις του είχε αποκαλυφθεί από όταν μεσουρανούσε ακόμα στην τηλεόραση και το θέατρο. Επαιρόταν ότι ήταν ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του, ότι οι σειρές που έχει κάνει «έχουν σκίσει» και ότι θα έπρεπε να τον καλούν περισσότερο στα κανάλια.
Και πίσω από τη λάμψη και την έπαρση, ο Φιλιππίδης συνέχιζε τη σκοτεινή του δράση: από υβριστικές επιθέσεις και ξυλοδαρμούς συναδέλφων έως προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας, σεξουαλικές παρενοχλήσεις, ακόμα και απόπειρες βιασμού. Έστω και αργά, όμως, η αλήθεια αποκαλύφθηκε.
Η αντίστροφη μέτρηση για τον γνωστό ηθοποιό άρχισε μετά τις καταγγελίες των συναδέλφων του Αννας – Μαρίας Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπης Αναστασοπούλου και Λένας Δροσάκη, ενώ ακολούθησαν κι άλλες γυναίκες. Συνάδελφός του τον κατηγόρησε επίσης για εργασιακό εκφοβισμό και ξυλοδαρμό. Οι φάκελοι με τις καταγγελίες κατά του Πέτρου Φιλιππίδη έμοιαζαν με «βουνό» και ανάμεσά τους υπήρχαν και τρεις καταγγελίες που πήραν τον δρόμο της Δικαιοσύνης: μια για βιασμό και δύο για απόπειρες βιασμού.
Με όλα αυτά να έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας, στην περίπτωση ενός τόσο λαμπερού «αστεριού» του θεάτρου και της τηλεόρασης , η πτώση ήταν τόσο απότομη και βαθιά σαν να έπεσε κομήτης στον καλλιτεχνικό χώρο. Οι πόρτες έκλεισαν, οι παλιοί φίλοι τον εγκατέλειψαν.
Έπειτα από μια πρώτη σπασμωδική αντίδραση με μήνυση κατά των ΜΜΕ και μια περιπέτεια με την υγεία του, ο Πέτρος Φιλιππίδης επέλεξε τον δρόμο της σιωπής. Κλείστηκε στο σπίτι του, ανεπιθύμητος από τους γείτονές του ακόμα και στο εξοχικό του στο Σοφικό και το πατρικό του στα Ιωάννινα.
Μέσα στο «χρυσό κλουβί» του Ψυχικού, η σχέση με τη σύζυγό του είναι ένα βήμα από την κατάρρευση, υπό το βάρος όλων των καταγγελιών, και το κλίμα είναι αφόρητο.
Θα έρθει η κάθαρση; Για τον Φιλιππίδη είναι αμφίβολο, αλλά σίγουρα ο χώρος του θεάτρου είναι πιο καθαρός μετά το κίνημα του #MeToo.
H εισαγγελική έρευνα για τον Πέτρο Φιλιππίδη έχει μπει πλέον στην τελική ευθεία. Στα χέρια των δικαστικών αρχών βρίσκονται στοιχεία για τις τρεις καταγγελίες κατά του κωμικού ηθοποιού που αρχικά είχαν κατατεθεί στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
Η μια καταγγελία αφορά για βιασμό το 2008 (έχει παραγραφεί), ενώ δύο καταγγελίες αφορούν απόπειρα βιασμού – μια το 2010 και μια το 2014 (δεν έχει παραγραφεί).
Την Τετάρτη, κατέθεσε στον εισαγγελέα Κώστα Σπυρόπουλο και η τρίτη καταγγέλλουσα η οποία υποστηρίζει ότι ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης επιχείρησε να τη βιάσει το 2014. Μάλιστα, η εν λόγω ηθοποιός με πολύ δισταγμό προχώρησε και σε επίσημη κατάθεση καθώς δεχόταν απειλές.
Η μόνη εκκρεμότητα είναι αν θα υποβληθούν στη Δικαιοσύνη νέες καταγγελίες μέσω του ΣΕΗ. Αν αυτό δεν γίνει, τότε ο εισαγγελέας θα κάνει το επόμενο βήμα, καλώντας την επόμενη εβδομάδα τον Πέτρο Φιλιππίδη να καταθέσει ως ύποπτος τέλεσης αδικημάτων.
Σε αυτό το στάδιο ο καταγγελλόμενος έχει το δικαίωμα να ενημερωθεί πλήρως για όσα περιλαμβάνονται στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί, να ζητήσει προθεσμία και στη συνέχεια να δώσει τις εξηγήσεις του. Αυτό μπορεί να το κάνει και αν δεν εμφανιστεί ο ίδιος ενώπιον του εισαγγελέα, αλλά καταθέτοντας υπόμνημα μέσω του δικηγόρου του.
Aπό τις δύο καταγγελίες για απόπειρα βιασμού, φαίνονται κάποια κοινά στοιχεία στον τρόπο δράσης του ηθοποιού: η απομόνωση του θύματος, οι ψεύτικες υποσχέσεις για επαγγελματική βοήθεια, το γδύσιμο, η απαίτηση να ικανοποιηθεί εδώ και τώρα, η χυδαιότητα και φυσικά οι απειλές όταν αυτές δεν συναινούσαν.
Την πρώτη χρονικά καταγγέλλουσα, για το περιστατικό που έγινε το 2010, ο Φιλιππίδης την είχε κλειδώσει στο καμαρίνι του και της όρμησε φιλώντας και χαϊδεύοντάς την. Είχε κατεβάσει το παντελόνι του και είχε βγάλει έξω τα γεννητικά του όργανα.
«Για το περιστατικό που έγινε το 2010, ο Φιλιππίδης την είχε κλειδώσει στο καμαρίνι του και της όρμησε φιλώντας και χαϊδεύοντάς την. Είχε κατεβάσει το παντελόνι του και είχε βγάλει έξω τα γεννητικά του όργανα», της έλεγε. Όταν όμως εκείνη δεν ενέδωσε, εκείνος απλά την απείλησε ότι θα της καταστρέψει την καριέρα.
Η άλλη καταγγέλλουσα είναι αυτή στην οποία είπε «Άντε γ@μήσου που θες και ρόλο… Πάρ’ τον στο στόμα», όταν την παρέσυρε με το αυτοκίνητό του σε αδιέξοδο στο Παλαιό Ψυχικό… Εκεί, ο ηθοποιός είχε κλειδώσει τις πόρτες του αμαξιού, είχε κατεβάσει το παντελόνι του και ζητούσε σχεδόν αυτιστικά από τη γυναίκα να τον ικανοποιήσει.
Όταν εκείνη είπε ότι θα βγάλει τα αποκαλύψει τη δράση τους στα κανάλια, εκείνος απάντησε γελώντας: «Τα @@ θα μου κλάσουν».
Μετά την πέταξε έξω από το αυτοκίνητο, βρίζοντας τη χυδαία και παρατώντας τη ολομόναχη.
Ήταν σχεδόν δεδομένο πως η περιπέτεια στην οποία έχει βρεθεί μπλεγμένος ο 57χρονος Πέτρος Φιλιππίδης θα διάβρωνε τη σχέση του με τη γυναίκα του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάσταση στο σπίτι των Φιλιππίδη – Νίνου είναι αρκετά δύσκολη, το κλίμα δεν είναι καθόλου καλό, ενώ κανείς δεν θα απέκλειε έναν χωρισμό.
Αρκεί κάποιος να δοκιμάσει για λίγο να βρεθεί στη θέση της Νίνου. Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες της δεν θα μπορούσε να φανταστεί τα όσα συμβαίνουν σήμερα. Από εκεί που τα πράγματα κυλούσαν αρμονικά στη ζωή της, ξαφνικά ο ουρανός σκοτείνιασε για την οικογένειά της.
Βιώνει πρωτόγνωρη κρίση και μάλιστα με το βλέμμα της κοινής γνώμης καρφωμένο πάνω της!
Μάλιστα, όπως αναφέρει το patkiout.gr, έκανε μια συμφωνία με τη σύζυγό του Ελπίδα Νίνου για την περίπτωση που προφυλακιστεί: να πάρει το γιο τους και να εξαφανιστούν για ένα χρονικό διάστημα, βάζοντας ταυτόχρονα μπροστά τις διαδικασίες του διαζυγίου.
Ο Φιλιππίδης βλέπει τον κόσμο να γκρεμίζεται γύρω του ακούγοντας να λέγονται τόσα για εκείνον. Ωστόσο, την ίδια στιγμή καλείται να τα βάλει όλα στην άκρη και να σχεδιάσει την υπερασπιστική του γραμμή.
Η καθημερινότητά του είναι ανυπόφορη: συνεχίζει να παίρνει τη φαρμακευτική του αγωγή και αισθάνεται πως αυτό που του συμβαίνει δεν θα έχει γυρισμό και ότι η ζωή του δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια.
Σχεδόν μόνος, με τους περισσότερους φίλους να τον έχουν εγκαταλείψει, μιλά συνεχώς με τον δικηγόρο του προετοιμάζοντας την υπερασπιστική του γραμμή και ταυτόχρονα βλέπει την απόσταση ανάμεσα στον ίδιο, τη γυναίκα και τον μοναχογιό του να μετατρέπεται σε χάσμα με πολλές εντάσεις και ομηρικούς καβγάδες που έχουν κάνει αφόρητο το κλίμα στη βίλα του Ψυχικού.
Παράλληλα, όλη η οικογένεια αισθάνεται αποκομμένη από τον κόσμο. Με το κλίμα που έχει διαμορφωθεί σε βάρος του Φιλιππίδη ακόμη και μία απλή βόλτα, που θα μπορούσε να αποδειχθεί ευεργετική και να καθαρίσει το μυαλό, δείχνει δύσκολη και ριψοκίνδυνη επιλογή.