Μελέτη για συνέδριο Γονιμότητας: Γιατί αρνήθηκα τη συμμετοχή μου στην καμπάνια
3 years, 5 months ago
6

“Θύελλα” αντιδράσεων προκάλεσε το βίντεο για το συνέδριο Γονιμότητας καθώς θεωρείται ότι παρουσιάζει ούτε λίγο ούτε πολύ ως υπεύθυνη για την υπογεννητικότητα την Ελληνίδα καριέρας. Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, η Ελεονώρα Μελέτη αποκάλυψε με ανάρτησή της στον προσωπικό λογαριασμό της στο Instagram ότι είχε δεχτεί και η ίδια πρόταση να λάβει μέρος στην καμπάνια κατά της υπογεννητικότητας και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους αρνήθηκε. Αναλυτικά αναφέρει τα εξής:

«Πριν λίγο καιρό δέχτηκα πρόταση να λάβω μέρος σε μια καμπάνια κατά της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα. Η πρόταση συνοδευόταν από αναλυτικές οδηγίες για το τι θα έπρεπε να πω προκειμένου να πείσω τις γυναίκες για το πόσο ωραίο πράγμα είναι η μητρότητα και ποσό εύκολα συνδυάζεται με την καριέρα. Αρνήθηκα την πρόταση. Ποτέ δεν θα τολμούσα να ασκήσω πίεση στην οποιαδήποτε γυναίκα για να γίνει μητέρα. Η μητρότητα είναι κάτι καθαρά προσωπικό. Μια γυναίκα οφείλει στον εαυτό της να φέρει στον κόσμο ένα παιδί μόνο γιατί το ΘΕΛΕΙ Η ΙΔΙΑ. Όχι γιατί μεγαλώνει, όχι γιατί θέλουν οι άλλοι, όχι γιατί πρέπει. Και καλό θα είναι να της επιτρέπεται να μπορεί να το φέρει στον κόσμο με τον άνδρα της, με τον σύντροφο της, με τη φίλη της, μόνη της, ή όπως αλλιώς εκείνη μπορεί και ονειρεύεται.

Το αν συνδυάζεται «εύκολα» ή όχι ή μητρότητα με τη καριέρα δεν θα το σχολιάσω. Και πάλι είναι κάτι που δεν υπακούει σε κανόνες. Τώρα, για το αν η Ελλάδα δεν γεννάει παιδιά δεν είναι κάτι που θα πρέπει να το επωμιστεί η Ελληνίδα καριέρας. Ίσως πρέπει να το επωμιστεί η ίδια η Ελλάδα. Στις σκανδιναβικές χώρες που τα νέα ζευγάρια στηρίζονται από το κράτος, όπως και οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι single μητέρες, οι ανήλικες έγκυες, οι άνεργοι υποψήφιοι γονείς με επιδόματα κ παροχές ενώ τα νέα μέλη της κοινωνίας «χαρτζιλικώνονται» από το κράτος με επιδόματα από την αρχή της ζωής τους μέχρι τα 18 τους, οι γεννήσεις πάνε σφαίρα.

Εδώ στην χώρα μας, τα νέα ζευγάρια μονίμως περιμένουν να «φτιάξουν» τα οικονομικά τους, οι γυναίκες που στη καμπάνια εμφανίζονται να ενδιαφέρονται μόνο για την καριέρα τους, συχνά υποχρεώνονται να δουλέψουν για να «τσοντάρουν» ακόμη περισσότερο οικονομικά στις οικογένειες τους. Η σκέψη δημιουργίας οικογένειας πνιγεί σαν θηλιά τα ζευγάρια. Κι αν έχουν κάποιοι παιδί, αναρωτιούνται πως θα τα φέρουν πέρα με ένα δεύτερο. Καλό θα ήταν λοιπόν στο οποίο συνέδριο από το να βάζουν στο στόχαστρο τις γυναίκες, ας συζητήσουν πώς θα στηρίξουν οικονομικά τους πολίτες ώστε να νιώθουν ασφαλείς, πώς θα βελτιώσουν τη δημόσια παιδεία και εκπαίδευση, πώς θα ενισχύσουν τις νέες οικογένειες, πώς θα στηρίξουν τις νέες μητέρες σε όλα τα επίπεδα. Αυτό ναι θα πολεμούσε την υπογεννητικότητα».