Το Netflix ετοιμάζει μία ταινία γύρω από την θρυλική «Μαντάμ Κλοντ«, τη βασίλισσα του κυκλώματος της ευρωπαϊκής πορνείας, κατά τη δεκαετία του ’60 και του ’70.
Την σκηνοθεσία της ταινίας, που θα κάνει πρεμιέρα στις 2 Απριλίου, υπογράφει η Σιλβί Βερέντ η οποία έχει αρκετές εμπειρίες από αυτόν τον χώρο.
Η γιαγιά της και μία εξαδέλφη της είχαν εργαστεί στη βιομηχανία του σεξ -θέμα με το οποίο ασχολήθηκε στην ταινία της «Sex Doll» (2016).
Το πελατολόγιο της Φερνάντ Γκρουντέτ -ή Μαντάμ Κλοντ, όπως ήταν γνωστή- αποτελούταν από τους πιο ισχυρούς άνδρες της εποχής.
Στο παρασκήνιο υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία, όπως οι σχέσεις της με την αστυνομία, προκειμένου να τής παρέχεται προστασία, αλλά και οι επαφές της με τις μυστικές υπηρεσίες.
Η ταινία πρόκειται να εστιάσει σε αυτά ακριβώς τα σημεία της ζωής της και να τα ερευνήσει.
Στοιχεία της ζωής της και της προσωπικότητας της, όπως οι σχέσεις της με το οργανωμένο έγκλημα, η δυστυχία, ο παθολογικός κυνισμό της, καθώς και ο εγωισμός της θα προβληθούν, δίνοντας μας μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη διάσημη «μαντάμ».
Ο μύθος της Κλοντ ξετυλίγεται και η σκηνοθέτις Σιλβί Βερέντ έρχεται να επιβεβαιώσει τα λόγια της ότι:
«Η δήλωση ότι ήθελε να ‘εξωραΐζει την ανηθικότητα’ ήταν μία απάτη, αφού το μόνο που έκανε ήταν κρύβει την ασχήμια κάτω από το χαλί. Θεωρώ ότι η εποχή μας είναι πολύ πιο έτοιμη να αποδεχτεί την πραγματικότητα και να βάλει τέλος στα στερεότυπα ετών».
Είχε πελάτες τους πιο ισχυρούς και πλούσιους άνδρες του κόσμου,και τα κορίτσια της ήταν τόσο σαγηνευτικά και αέρινα που δικαιολογούσαν με το παραπάνω το προσωνύμιο «κύκνοι» που χρησιμοποιούσε για εκείνες η Μαντάμ Κλοντ.
Η δουλειά της διαβόητης Φερνάντ Γκρουντέτ, γνωστής και ως «Μαντάμ Κλοντ» ήταν να «εξωραΐζει την ανηθικότητα» όπως αναφέρει η Daily Mail στο αφιέρωμά της για την επικεφαλής του πιο exclusive οίκου ανοχής της Γαλλίας, με αφορμή την καινούρια ταινία για την πολυτάραχη ζωή της.
Ανάμεσα στο 1955 και το 1977, η πιο διάσημη ίσως «μαντάμ» του 20ου αιώνα ικανοποιούσε τις ερωτικές επιθυμίες (άλλες συνηθισμένες, άλλες εκκεντρικές ή και.. διεστραμμένες) βασιλιάδων, προέδρων κρατών, κινηματογραφικών αστέρων, διασήμων μουσικών και δικτατόρων. Η διακριτική επιχείρησή της στην 18 Rue de Marignan στο Παρίσι ήταν το «αρχηγείο» ενός κυκλώματος πορνείας που προσφέρερε εμπειρίες οι οποίες θα επισκίαζαν τη φαντασία ακόμα και του πιο τολμηρού σεναριογράφου του Χόλιγουντ.
Μέσα στα χρόνια η Φερνάντ Γκρουντέτ επιστράτευσε γύρω στις 500 «Κλοντέτ», εκπαιδεύοντάς τις ώστε να προσφέρουν τις ακριβές υπηρεσίες τους σε διάσημες προσωπικότητες, που δεν παρέλειπαν ποτέ να κάνουν ένα τηλέφωνο στην Μαντάμ Κλοντ κάθε φορά που επισκέπτονταν την Πόλη του Φωτός.
Η λίστα με τους πελάτες της φέρεται να περιείχε ονόματα όπως ο JFK, ο Μάρλον Μπράντο, ο Γκράουτσο Μαρξ, ο Ρεξ Χάρισον, ο Φρανκ Σινάτρα, ο Πάμπλο Πικάσο και ο συνταγματάρχης Καντάφι της Λιβύης. Ο πρόεδρος Κένεντι, σύμφωνα με φήμες, φέρεται να είχε ζητήσει από την Μαντάμ Κλοντ μια νεαρή γυναίκα που «να έμοιαζε στη γυναίκα του, Τζάκι, αλλά σε σέξι εκδοχή».
Ο βασιλιας της Fiat Τζιάνι Ανιέλι προσέλαβε αρκετές «Κλοντέτ» για ένα όργιο, και μετά τις οδήγησε στο ατελιές του ζωγράφου Μαρκ Σαγκάλ για να τις σχεδιάσει – φυσικά γυμνές.
Ο Σάχης του Ιράν ζητούσε να του φέρνουν καινούργια κορίτσια στην Τεχεράνη κάθε εβδομάδα, επισημαίνει η Daily Mail, περιγράφοντας την «Μαντάμ Κλοντ» ως μια ψυχρή businesswoman, που ήταν υπερβολικά καταπιεστική απέναντι στους «κύκνους» της, καθώς προετοίμαζε τις κοπέλες ώστε να ικανοποιούν στην εντέλεια τα γούστα των πλουσίων πελατών τους.
Η εκπαίδευσή τους δεν αφορούσε μόνο στα μυστικά της ερωτικής απόλαυσης, αφού οι κοπέλες έπρεπε να γνωρίζουν τις εξελίξεις της επικαιρότητας, ώστε να μπορούν να έχουν ενδιαφέροντες συζητήσεις με πελάτες που επιθυμούσαν κάτι τέτοιο. Άνδρες συνεργάτες της Μανταμ Κλοντ αναλάμβαναν να «δοκιμάσουν» τα κορίτσια ώστε να επισημάνουν τυχόν αδυναμίες τους στην τέχνη του σεξ και να τις βοηθήσουν να τις διορθώσουν.
Η «Μαντάμ Κλοντ» μετέφερε την πορνεία απο τον δρόμο και τα φθηνά ξενοδοχεία σε υπερπολυτελείς κρεβατοκάμαρες και η πολιτική της να επιτρέπει στους πελάτες να κλείνουν ραντεβού μέσω τηλεφώνου (ενός είδους πολυτελείας εκείνη την εποχή) φέρεται να συνέβαλε στην καθιέρωση της φράσης «κολ γκερλ», όπως επισημαίνει η Daily Mail.
Κάποια περίοδο, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, φημολογούνταν ότι το μισό υπουργικό συμβούλιο της Γαλλίας σύχναζε στο πορνείο της Μαντάμ Κλοντ, γεγονός που όχι μόνο την προφύλασσε από νομικούς μπελάδες αλλά την έκανε να νιώθει και ανίκητη. «Ήταν συναρπαστικό να ακούς έναν εκατομμυριούχο ή έναν επικεφαλής κράτους να σου ζητάει, με φωνή ντροπαλού αγοριού, ένα πράγμα που μόνο εσύ μπορείς να του δώσεις», είχε δηλώσει κάποτε η Γκρουντέτ. Αν και η ίδια επέμενε ότι η διακριτικότητα ήταν σήμα κατατεθέν της, αργότερα έγινε γνωστό ότι παρείχε στις μυστικές πληροφορίες της Γαλλίας πληροφορίες για τις σεξουαλικές προτιμήσεις σημαντικών πελατών της.
Τη δεκαετία του 1970, η στάση του Παρισιού απέναντι σε επιχειρηματίες όπως η Μαντάμ Κλοντ, που εκμεταλλεύονταν νεαρά κορίτσια, άρχισε να αλλάζει. H ίδια έκανε ορισμένες προσπάθειες να επαναφέρει την επιχείρησή της στην παλιά της αίγλη, όμως δεν απέδωσαν καρπούς. Αρκετά χρόνια μετά, μια έφοδος πραγματοποιήθηκε στον οίκο ανοχή της και η ίδια συνελήφθη. Σε ηλικία 69 ετών, η Γκρουντέτ καταδικάστηκε για μαστροπεία και πέρασε έξι μήνες στη φυλακή.
Μετά την αποφυλάκισή της, η Μαντάμ Κλοντ πέρασε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής της στην Νίκαια, ζώντας στην αφάνεια και με λίγα σχετικά χρήματα. Πέθανε σε ηλικία 92 ετών το 2015, με μόλις έξι άτομα να παρίστανται στην κηδεία της.
Όπως εξηγεί η Daily Mail, το νέο φιλμ για τη Μαντάμ Κλοντ πρόκειται να εξερευνήσει το σκοτεινό της πρόσωπο. «Υπήρχαν πράγματα στο σύμπαν της που δεν ήταν καθόλου ρόδινα» επισημαίνει η σκηνοθέτρια της ταινίας Sylvie Verheyde, προσθέτοντας ότι είναι τρελό να πιστεύει κανείς ότι μία ιερόδουλη, εργαζόμενη υπό αυτές τις συνθήκες, θα μπορούσε να απολαμβάνει τη δουλειά της.
Το φιλμ της Verheyde αναγνωρίζει ότι η Κρουντέτ ήταν μια σκληρή, αυτοδημιούργητη γυναίκα που έχτισε μια «αυτοκρατορία». Η Μαντάμ Κλοντ μισούσε τη λέξη «πορνεία», την έβρισκε εμετική και υποτιμητική. Η ίδια πίστευε ότι δημιουργούσε έναν κόσμο φαντασιώσεων για τους πελάτες της, στον οποίο θα μπορούσαν να ξεχάσουν ότι πλήρωναν για το σεξ. Παρόλα αυτά, η Verheyde έχει συμπεριλάβει στο νέο της φιλμ μια σκηνή – χωρίς να ξεκαθαρίζει αν βασίζεται σε αληθινό περιστατικό ή όχι – με τρεις 40χρονους άνδρες που πληρώνουν αδρά για να γρονθοκοπήσουν με τη σειρά μια νεαρή «Κλοντέτ» σε μια πολυτελή έπαυλη του γαλλικού νότου, αφήνοντας την κοπέλα σε κατάσταση σοκ και καλυμμένη με μελανιές.
Η Μαντάμ Κλοντ ισχυριζόταν στα απομνημονεύματά της ότι είχε αριστοκρατική καταγωγή. Η αλήθεια όμως, σύμφωνα με ερευνητές ήταν αρκετά διαφορετική, αφού η μητέρα της ήταν στην πραγματικότητα πλανόδια πωλήτρια, που στάλθηκε στο Άουσβιτς επειδή ήταν εβραία αφήνοντας πίσω την κόρη της να τα βγάλει πέρα μόνη της. Η ίδια είχε πει κάποτε την εξής ατάκα: «Μόνο δύο πράγματα πουλάνε στη ζωή: το φαγητό και το σεξ, και εγώ δεν ήμουν προορισμένη για σεφ».
Η εμφάνισή της όμως (με κοντό ανάστημα, στραβά δόντια και μεγαλούτσικη μύτη) δεν της επέτρεπε να γίνει και πετυχημένη ιερόδουλη. Εξάλλου η ίδια δεν απολάμβανε καθόλου το σεξ και πίστευε ότι οι γυναίκες πάνω από τα 40 δεν θα έπρεπε να ασχολούνται καθόλου με αυτό. Γι’ αυτό και άρχισε να χτίζει την επιχείρησή της, βάζοντας στο στόχαστρο αποτυχημένες νεαρές ηθοποιούς και φτωχά κορίτσια με εντυπωσιακή εμφάνιση. Πολλές κοπέλες δέχονται να μπουν στο κύκλωμα επηρεασμένες από τη όχι αβάσιμη φήμη ότι πολλές «Κλοντέτ» κατέληγαν με πλούσιους γαμπρούς και καλούς γάμους μέσα από την ενασχόλησή τους.
Αυτό δεν είναι παράξενο, δεδομένου ότι επρόκειτο για νεαρά κορίτσια άψογα εκπαιδευμένα να ικανοποιούν τους πελάτες τους, με την Μαντάμ Κλοντ να φροντίζει να μην μένει κανείς παραπονεμένος. Ο μόνος που ίσως δεν έμεινε ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες της, σύμφωνα πάντα με φήμες που μεταφέρει η Daily Mail, φέρεται να είναι ο Αριστοτέλης Ωνάσης, αφού ακόμα και η Μαντάμ Κλοντ φέρεται να σάστισε και να κοκκίνησε από τα «έκφυλα αιτήματά του» που – φυσικά – δεν αποκαλύφθηκαν ποτέ.