Πάνε πέντε χρόνια που την περιμένουμε και πουθενά ακόμα στον ορίζοντα. Ο λόγος για την Mercedes-AMG One η οποία έχει καθυστερήσει υπερβολικά, με τον πρόεδρο της εταιρίας να βρίσκει μία πολύ ενδιαφέρουσα εξήγηση για τον λόγο που συνέβη αυτό.
Είναι σίγουρα ένα από τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν συζητηθεί περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Όχι μόνο για τα απίστευτα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την πρόθεση της εταιρίας να φέρει μία πραγματική Formula 1 στους δρόμους.
Όσο και για την αδιανόητη καθυστέρηση που έχει παρουσιάσει, έχοντας κλείσει ήδη μία πενταετία στα σχέδια και στις δοκιμές και ακόμα δεν έχει βγει στην -μικρή έστω- παραγωγή.
To αρχικό σχέδιο της Mercedes-AMG One ήταν άκρως εντυπωσιακό, με την Mercedes να δείχνει ότι μπορεί να είναι εφικτό ένα αυτοκίνητο 1.000 ίππων, με τον κινητήρα μιας Formula 1 και όλα τα χαρακτηριστικά και τις εξωπραγματικές επιδόσεις που θα άφηναν ιστορία.
Το αρχικό πλάνο προέβλεπε επίσημη παρουσίαση το 2019. Όμως τα προβλήματα που προέκυψαν ήταν ιδιαίτερα σημαντικά, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τον κινητήρα, την αξιοπιστία του αλλά και τις εκπομπές ρύπων και τον θόρυβο.
Η εταιρία σκοπεύει να κατασκευάσει 275 μονάδες, όμως ακόμα και σήμερα, δεν υπάρχει κάτι ξεκάθαρο στον ορίζοντα για το πότε θα αρχίσουν να τα παραλαμβάνουν οι ιδιοκτήτες τους, καθώς όλα τα αυτοκίνητα έχουν ήδη προ-πωληθεί.
Όταν ρωτήθηκε πρόσφατα ο CEO της εταιρίας Ola Kallenius για την μεγάλη καθυστέρηση, έκανε μία αρκετά ενδιαφέρουσα δήλωση. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η AMG και η ομάδα High Performance Powertrain Formula 1 ήρθε και μας είπε ότι είχε μία εξαιρετική ιδέα. Θα πρέπει να ανατρέξω στα πρακτικά εκείνης της συνάντησης, αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ήμασταν μεθυσμένοι όταν δώσαμε το ΟΚ».
Προφανώς μετά από τόσες καθυστερήσεις είναι ένα πρότζεκτ εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί, όμως η Mercedes φαίνεται αποφασισμένη να το πάει μέχρι το τέλος. Σε μερικές εβδομάδες θα υπάρχουν -και πάλι- νέα για την εξέλιξη της One, με την εταιρία να υπόσχεται -και πάλι- ότι η παραγωγή της θα ξεκινήσει φέτος.
Στέλεχος της εταιρίας δήλωσε ότι στο επόμενο χρονικό διάστημα, η Mercedes θα δώσει μία ξεκάθαρη και ειλικρινή αναφορά για την εξέλιξη της πορείας της One. Τουλάχιστον να ξέρουν οι ιδιοκτήτες που έχουν καταβάλλει τα εκατομμύριά τους ότι η One δεν ήταν απλά ένα προϊόν «μέθης». Αλλά και ένα μεθυστικό αυτοκίνητο που κάποια στιγμή θα τους προσφέρει μοναδικές συγκινήσεις.
Πάντως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Mercedes μεταφέρει τεχνολογία από την F1 σε μοντέλο παραγωγής. Το είχε κάνει και πριν από περίπου 70 χρόνια με την 300 SLR Uhlenhaut Coupe, που πλέον είναι το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου.