Ανθελληνικό άρθρο της γερμανικής εφημερίδας με αφορμή το πρόγραμμα επιδότησης αλλαγής των ενεργοβόρων οικιακών συσκευών.
Ηγερμανική εφημερίδα Bild είναι γνωστή, από την εποχή των μνημονίων, για τα ανθελληνικά της αισθήματα. Πολλές φορές μέσα από την αρθρογραφία της στοχοποιούσε τη χώρα μας.
Αυτή τη φορά παίρνει ως αφορμή το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά νέων ηλεκτρικών συσκευών που φτάνει ως το 50%.
Όπως τονίζει η εφημερίδα πρόκειται για κοινοτικά χρήματα, για να καταλήξει -κατά το πρότυπο της εποχής των μνημονίων- ότι οι Γερμανοί φορολογούμενοι πληρώνουν για να αλλάξουν τα ψυγεία στα ελληνικά σπίτια.
«Αρκετά γενναιόδωρη είναι η ελληνική κυβέρνηση που δίνει στους πολίτες της καινούριες οικιακές συσκευές. Αλλά και οι Γερμανοί πρέπει να πληρώσουν το κόστος», έγραψε χαρακτηριστικά η γερμανική εφημερίδα.
«Ο Έλληνας υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε ότι οι πολίτες θα μπορούν να προμηθευτούν τις επόμενες εβδομάδες νέα ψυγεία και καταψύκτες καθώς και συστήματα κλιματισμού με το κράτος να καλύπτει έως και το 50% του κόστους. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 150 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα της Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι πληρώνει και η Γερμανία για τις νέες οικιακές συσκευές των Ελλήνων», υποστηρίζει το σχετικό άρθρο.
«Αυτός είναι ένας αμφισβητούμενος τρόπος να ξοδέψεις χρήματα άλλων κρατών μελών, γιατί, προσέξτε, και αυτά έχουν τα ίδια προβλήματα» σχολιάζει επικριτικά η οικονομολόγος των Χριστιανοδημοκρατών (CDU), Γιάνα Σίμκε.
«Η επιδότηση καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα δεν θα αυξήσει το αίσθημα αλληλεγγύης μεταξύ των φορολογουμένων σε άλλες χώρες της Ε.Ε. Οι επενδύσεις σε εναλλακτικούς τρόπους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα είχαν περισσότερο νόημα από ότι σε ψυγεία και συστήματα κλιματισμού. Αυτό δεν θα αντιμετωπίσει τις αιτίες της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης» υπογραμμίζει η Γιάνα Σίμκε.
Η Bild προχωρά ακόμα πιο πέρα τονίζοντας ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ενδιαφέρεται για το κλίμα, αλλά για τις ψήφους, αφού κάνει αναφορά στην πρόθεση του πρωθυπουργού να κάνει εκλογές την άνοιξη, με την λήξη της τετραετίας, σημειώνει: «Με ένα ολοκαίνουργιο ψυγείο στο σπίτι, η δημοτικότητα του κόμματός του, της Νέας Δημοκρατίας, θα πρέπει σίγουρα να ενισχυθεί».