Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι εμφανίζονται πολλοί κάτοχοι των ηλεκτρικών BMW και συγκεκριμένα του i3 -αξίας 47.000 ευρώ- από πολλά προβλήματα που τους παρουσιάζονται και την αντίστοιχη εξυπηρέτηση που έχουν απο την Γερμανική εταιρεία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, λόγοι αξιοπιστίας ανάγκασαν την BMW, (αν και μπήκε πρώτη στο χορό των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα i3 και i8) να σταματήσει άρον-άρον την παραγωγή τους και τελευταία απο όλους, να ρίξει στην αγορά τα i4 και IX3, με τους ανταγωνιστές της ήδη στην γκάμα τους πολλά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Για παράδειγμα η Mercedes-Benz έχει ήδη 6 της σειράς EQ: EQA, EQB, EQE, EQC, EQS, EQV .
Για του λόγου το αληθές πολλά από αυτά έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα Carbyuer με τα τεχνικά προβλήματα να αυξάνονται ραγδαία, μετά την πάροδο 2 έως 4 ετών κυκλοφορία. Είναι φυσικό λοιπόν πως α οι ιδιοκτήτες τους για να τα επιλύσουν θα πρέπει να μεταβούν σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της περιοχής τους, που στην Βρετανία η ώρα απασχόλησης χρεώνεται 260 ευρώ!
Ο προβληματισμός και η αγανάκτηση είναι τόσο έντονη που- οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά- κανένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού μοντέλου της BMW δεν πρόκειται να το προτείνει σε κάποιον άλλο καταναλωτή…».
Αλλά ας δούμε τα πραγματα με παραδείγματα:
Ο πρώτος ιδιοκτήτης του BMW i3 με πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 2019 αναγράφει χαρακτηριστικά ότι: «Αναμφίβολα είναι ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση, αλλά από την εμπειρία μου, έχω απογοητευθεί από την κακή ποιότητα κατασκευής καθώς υποφέρει από επίμονα κουδουνίσματα αλλά και άσχημα φρένα. Μάλιστα κάθε 4 μήνες απαιτείται η αλλαγή στα τακάκια που σημαίνει υψηλό κόστος αντικατάστασης. Επίσης όλοι οι περίεργοι και ενοχλητικοί θόρυβοι που ακούνε οι επιβάτες της BMW i3 η εταιρεία επιμένει ότι είναι φυσιολογικοί, αλλά για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μόνο φυσιολογικοί δεν είναι οπότε δεν υπάρχει κάποια λύση. Παράλληλα το ηλεκτρικό μοντέλο της BMW με κόστος άνω των 47.000 ευρώ αποδείχθηκε εξαιρετικά ακριβό για αυτό που είναι και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να το προτείνω σε άλλους καταναλωτές.»
Άλλος ιδιοκτήτης BMW i3 επισημαίνει πως το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο δεν του έχει δημιουργήσει τίποτα άλλο εκτός από προβλήματα! Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ιστοσελίδα Carbuyer.co.uk:
«Με κόστος πάνω από 47.000 ευρώ το υψηλών προδιαγραφών BMW i3 δεν μου δημιούργησε τίποτα άλλο εκτός από προβλήματα και η Εξυπηρέτηση Πελατών της BMW μόνο εξυπηρέτηση δεν παρέχει! Το δικό μου BMW i3 έχει παραμείνει μέχρι στιγμής πάνω από 3 εβδομάδες στο συνεργείο για να επισκευαστεί. Βλάβες στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, ζητήματα REX και ατελείωτα προβλήματα στην εφαρμογή ConnectDrive. Τοποθέτησαν νέο ηλεκτροκινητήρα, επισκεύασαν το REX και πραγματοποίησαν διάφορες ενημερώσεις λογισμικού και εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε προβλήματα. Μετά από 5 χρόνια, θα νομίζατε ότι η BMW θα έκανε το αυτοκίνητο να λειτουργεί σωστά, ειδικά τη λειτουργία απομακρυσμένης πρόσβασης. Όταν λειτουργεί, είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο, ίσως το καλύτερο. Είναι κρίμα που είναι αναξιόπιστο και έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη σε αυτό. Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο έχει δουλέψει τόσο σκληρά για να μας πείσει ότι μας φροντίζουν. Είναι κρίμα που απογοητεύονται από τις κεντρικές υπηρεσίες BMW (Εξυπηρέτηση Πελατών), οι οποίες είναι οι χειρότερες που έχουμε ζήσει ποτέ. Όταν δεν είναι στο συνεργείο για επισκευή, είναι υπέροχο αυτοκίνητο. Η εφαρμογή απομακρυσμένης πρόσβασης/ελέγχου Connected Drive (όταν λειτουργεί και αν τελικά η BMW διορθώσει όλα τα σφάλματα), αποδεικνύεται ένα εξαιρετικό εργαλείο. Κρίμα που είναι το λιγότερο αξιόπιστο αυτοκίνητο που έχουμε στην κατοχή μας εδώ και πάνω από 20 χρόνια!»
Κάποιος άλλος ιδιοκτήτης BMW i3 αντιλήφθηκε το λάθος της πίσω πόρτας του αυτοκινήτου μετά από 2 χρόνια χρήσης επισημαίνοντας ότι: «Η διαμόρφωση της πίσω πόρτας αυτού του αυτοκινήτου με τρελαίνει – είναι απολύτως γελοίο και μόνο γι’ αυτόν τον λόγο δεν θα το συνιστούσα σε κανέναν να το αγοράσει. Δεν μπορείτε να γέρνετε τα μπροστινά καθίσματα προς τα εμπρός και ταυτόχρονα να μην υπάρχει πρόσβαση στα πίσω καθίσματα χωρίς να ανοίξετε τις πίσω πόρτες τις οποίες όμως δεν μπορείτε να ανοίξετε χωρίς να ανοίξετε τις μπροστινές. Το λάθος που έχει κάνει το εργοστάσιο στην κατασκευή του BMW i3 αποδεικνύεται εύκολα σε ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων ή σε κάποιο χώρο που δεν μπορούν να ανοίξουν εντελώς οι πόρτες. Επίσης, ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα που θα βρεθεί αντιμέτωπος ο κάτοχος του BMW i3 έχει να κάνει με τα μικρά και λεπτά ελαστικά που καταστρέφονται πολύ εύκολα. Μέχρι στιγμής έχω αντικαταστήσει τρία ελαστικά τα οποία καταστράφηκαν από λακκούβες σε ασφάλτινο οδόστρωμα και βέβαια ταλαιπωρήθηκα για να βρω τα «ειδικά» αυτά ελαστικά…»
Στο υπέρογκο κόστος service εστιάζει κάποιος άλλος ιδιοκτήτης BMW i3 ο οποίος τονίζει ότι 260 ευρώ την ώρα είναι κυριολεκτικά εξωφρενικό ποσό για εργασία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ιστοσελίδα: «Σχεδόν υπέροχο αυτοκίνητο αλλά ο κινητήρας REx έχει πολλά προβλήματα και μόνο η BMW μπορεί να τον επισκευάσει με κόστος για τον ιδιοκτήτη 260 ευρώ την ώρα! Επιπλέον, η υποστήριξη πελατών BMW αλλά και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν μπορούν να κάνουν μια σωστή διάγνωση για το i3. Οι πίσω πόρτες είναι πραγματικά άχρηστες ιδίως αν έχετε και παιδικά καθίσματα…»
Αγανακτισμένος με τα προβλήματα που παρουσιάζει το ηλεκτρικό BMW i3 των 47.000 ευρώ εμφανίζεται ο επόμενος ιδιοκτήτης επιρρίπτοντας ευθύνες στο γερμανικό εργοστάσιο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Δεν είχα παρά μόνο προβλήματα με αυτό το αυτοκίνητο των 47.000 ευρώ. Πρώτον, φρενάρει χωρίς λόγο λόγω της ανίχνευσης σύγκρουσης (ακόμα και όταν είναι απενεργοποιημένο) γεγονός που με έχει οδηγήσει πολύ κοντά στην σύγκρουση με άλλα οχήματα που κινούνται πλησίον μου είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε σε αστικούς οδικούς άξονες. Τα μπροστινά φρένα δεν λειτουργούν όταν κατά την επιβράδυνση φορτίζουν την μπαταρία, οπότε στο χιόνι αν θέλει κάποιος να στρίψει για να επιβραδύνει θα πρέπει να πατήσει ταυτόχρονα το γκάζι και το φρένο! Πρόσφατα η BMW i3 με άφησε κυριολεκτικά στον αυτοκινητόδρομο καθώς δεν φόρτιζε σε κανέναν από 4 διαφορετικούς φορτιστές. Η εξυπηρέτηση πελατών BMW είναι άθλια και αυτό συμβαίνει εδώ και μήνες…»