Πιάστηκε σαν «ποντίκι στη φάκα» τουρκικό υποβρύχιο – Ο εγκλωβισμός και η απόγνωση του Τούρκου κυβερνήτη – Οι εφιαλτικές ώρες καταδίωξης
4 years, 2 months ago
6

    του .Κώστα Σαρικά

Πιάστηκε σαν «ποντίκι στη φάκα» τουρκικό υποβρύχιο - Ο εγκλωβισμός και η απόγνωση του Τούρκου κυβερνήτη – Οι εφιαλτικές ώρες καταδίωξης

Το Τουρκικό υποβρύχιο κλάσης Preveze ‘’209’’ T1/1400 επιχείρησε να φτάσει στον δίαυλο του Καφηρέα μεταξύ Εύβοιας και Άνδρου με αποστολή προφανώς να ελέγξει το θαλάσσιο πέρασμα και τις Μονάδες του Ελληνικού Στόλου οι οποίες κινούνταν προς το κεντρικό και βόρειο Αιγαίο. Όμως έγινε γρήγορα αντιληπτό από τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα τα οποία επιχειρούσαν από φρεγάτες.

Από θηράματα οι γείτονες επιχειρούν να εμφανιστούν ως θηρευτές του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μετατρέψουν σε επιτυχίες  τις συνεχείς πανωλεθρίες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.”.

Έτσι αποτιμά το Πολεμικό Ναυτικό το βίντεο που παρουσίασε η Άγκυρα και δείχνει Τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας δήθεν να εντοπίζουν και να στοχοποιούν Ελληνικά υποβρύχια τα οποία έχουν αναδυθεί στην επιφάνεια.

Το Τουρκικό υποβρύχιο κλάσης  Preveze “209” T1/1400 επιχείρησε να φτάσει στον δίαυλο του Καφηρέα μεταξύ  Εύβοιας και Άνδρου με αποστολή προφανώς να ελέγξει το θαλάσσιο πέρασμα και τις Μονάδες του Ελληνικού Στόλου  οι οποίες κινούνταν προς το κεντρικό και βόρειο Αιγαίο. Όμως έγινε γρήγορα αντιληπτό από τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα τα οποία επιχειρούσαν από φρεγάτες. Εγκλωβίστηκε και παρά την αγωνιώδη προσπάθεια δεν κατάφερε να ξεφύγει αφού τα S-70 αλλά και τα παλιότερα αλλά αξιόπιστα AB-212 δεν το έχασαν ούτε στιγμή από τα sonar τους. Στην περιοχή έσπευσε και φρεγάτα S με αποτέλεσμα το πρέσινγκ στο Τουρκικό υποβρύχιο να γίνει αφόρητο.

Έχοντας παραμείνει για αρκετά 24ωρα κάτω από την επιφάνεια υπό ασφυκτική πίεση η κλεψύδρα του χρόνου άδειασε. Το  “209”  “έσκασε” και η ανάδυση στην επιφάνεια ήταν μονόδρομος  για τροφοδοτηθεί με οξυγόνο και να φορτίσει τις μπαταρίες του.

Ο Τούρκος κυβερνήτης μπροστά στην ταπείνωση να αναδυθεί δίπλα στην Ελληνική φρεγάτα και κάτω από τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα επέλεξε την ηρωική έξοδο. Από το submarine signal ejector εκτόξευσε φωτοβολίδα κινδύνου(submarine emergency intedification signal), σκυταλίδιο στην ορολογία του Πολεμικού Ναυτικού.

Και μάλιστα χρησιμοποίησε το πράσινου χρώματος flare το οποίο σύμφωνα με τις διαδικασίες του ΝΑΤΟ σημαίνει προειδοποίηση για εκτόξευση τορπίλης αντί για το κόκκινο που υποδηλώνει απλά κίνδυνο.Φυσικά ο Τούρκος κυβερνήτης δεν εκτόξευσε καμία τορπίλη αλλά επιχείρησε πάνω στον πανικό του να τρομάξει το Ελληνικό πλήρωμα πριν βγει ‘’σκασμένος’’ στην επιφάνεια. Μάταια όμως.

Το Πολεμικό Ναυτικό όπως έκανε στο περιστατικό με τον εμβολισμό της φρεγάτας KEMAL REIS από το ΛΗΜΝΟΣ, αλλά και σε πολλές άλλες περιπτώσεις εντοπισμού Τουρκικών υποβρυχίων κράτησε χαμηλούς τόνους σε μια προσπάθεια να μην ρίξει λάδι στη φωτιά στην ήδη τεταμένη κατάσταση.

Από τότε ο εκνευρισμός της Άγκυρας έχει χτυπήσει “κόκκινο” με τα Τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας CN-235 και τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα S-70 να έχουν επιδοθεί μάταια σε ένα “σαφάρι” εντοπισμού των Ελληνικών υποβρυχίων κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.

Έως και τις 12 Σεπτεμβρίου όταν οι δύο στόλοι σταδιακά αποσύρθηκαν οι γείτονες δεν είχαν καταφέρει ούτε μια φορά να εντοπίσουν τους “σιωπηλούς θηρευτές” παρά τις δεκάδες καθημερινές πτήσεις. Ανάλογη μάταιη προσπάθεια κάνουν και πάλι την τελευταία εβδομάδα όταν βγήκε ξανά το Oruc Reis νότια του Καστελόριζου μαζί με την Τουρκική αρμάδα. Και πλέον επιστρατεύτηκε η γνωστή μονταζιέρα, η ίδια που εμφάνισε την Kemal Reis “ατσαλάκωτη” λίγα 24ωρα μετά τον εμβολισμό και το ρήγμα τριών μέτρων στα “πλευρά” της.

newpost.gr