Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί ζητά σειρά μέτρων στήριξης του κλάδου για να επιβιώσουν.
Τεράστια ζημιά από την πανδημία του κορωνοϊού έχει υποστεί ο κλάδος των Ταξί με το μεταφορικό έργο αλλά και τον τζίρο των επαγγελματιών του κλάδου να καταγράφει μείωση από 70% έως και 90%. Μάλιστα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί στις συναντήσεις που πραγματοποιεί με κυβερνητικά στελέχη ζητά σειρά μέτρων στήριξης του κλάδου όχι για να ανακάμψουν αλλά για να επιβιώσουν όπως αναφέρουν οι ίδιοι.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν τα στελέχη της: «Μόνο στην Αθήνα αυτή τη στιγμή είναι παρκαρισμένα πάνω από 3.000 Ταξί, ελλείψει μεταφορικού έργου!»
Ειδικότερα στα υπομνήματα που αφήνουν στα πολιτικά γραφεία αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι: «Το τελευταίο τετράμηνο ο κλάδος των ταξί δοκιμάστηκε όπως άλλωστε και το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων. Τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή διάδοσης της πανδημίας αρχικά έθεσε σε ακινησία το 80% του στόλου των ταξί ενώ το υπόλοιπο 20% παρέμεινε στις επάλξεις για τις ανάγκες μετακίνησης των συμπολιτών μας.
Όλο αυτό το διάστημα οι ημερήσιες εισπράξεις μας δεν έφταναν καν σε επίπεδο συντήρησης. Ακόμη και οι πιο μικρές υποχρεώσεις μας (π.χ.καύσιμα) με δυσκολία καλύπτονταν. Καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα με τα μέτρα στήριξης που θα συντελέσουν όχι στην ανάπτυξη αλλά στην επιβίωση του κλάδου των ταξί.
α) Ένταξη των αυτοκινητιστών Ταξί στις πληγέντες επιχειρήσεις και για τον μήνα Μάιο. Με δεδομένο ότι η επιστροφή στην εργασιακή και κοινωνική κανονικότητα γίνεται σταδιακά, ο Μάιος ήταν ένας νεκρός μήνας για τα Ταξί. Ζητάμε ένταξη των αυτοκινητιστών στα οικονομικά μέτρα στήριξης που είναι σε ισχύ και σε όσα ακόμη, η κυβέρνηση εκπονήσει.
β) Κατάργηση προκαταβολής φόρου για το 2019.
γ) Κατάργηση Τέλους Επιτηδεύματος.
δ) Σταθεροποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%. Η διαμόρφωση του κομίστρου των ταξί αφορά την τιμή/χιλιόμετρο στην οποία προστίθεται ο Φ.Π.Α. που σήμερα (και μέχρι τον Οκτώβριο) αντιστοιχεί στο 13%. Το αίτημα της Ομοσπονδίας είναι να μείνει σταθερός ο συντελεστής Φ.Π.Α. στο 13% και μετά τον Οκτώβριο.
ε) Άρση του αποκλεισμού των Ε.Δ.Χ. Ταξί από κάθε κοινοτικό ή εθνικό αναπτυξιακό πρόγραμμα.
Η τελευταία μορφή επιδότησης που αφορούσε μαζικά τον κλάδο των ταξί ήταν το 2003 όταν με εθνικούς πόρους επιδοτήθηκε η αντικατάσταση των αυτοκινήτων Ταξί ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων που φιλοξενήθηκαν στην χώρα μας ένα χρόνο αργότερα.
Ήταν η τελευταία φορά που ο στόλος των ταξί ανανεώθηκε (περισσότερα από 6.500 ταξί είχαν αντικατασταθεί) με πρωτοβουλία του κράτους. Τον Μάρτιο του 2021 λήγει η αναστολή υποχρέωσης αντικατάστασης αυτοκινήτου και τίθενται σε ισχύ τα όρια ηλικίας αυτοκινήτων ταξί που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Χιλιάδες ιδιοκτήτες Ταξί είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο τους. Αλλά αυτό είναι- οικονομικά- ανέφικτο. Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά και στο σύνολό του ο κλάδος μας προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία. Πόσο μάλλον να βρει χρήματα για να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Η Ομοσπονδία Ταξί εισηγείται μια γενναία επιδότηση που θα βοηθήσει τον επαγγελματία αυτοκινητιστή στην αγορά καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
στ) Ειδική αποζημίωση από τις Περιφέρειες για τα ακυρωμένα μαθητικά δρομολόγια που διεκόπησαν λόγω της υγειονομικής κρίσης.
η) Μείωση των τελών που πληρώνουν τα ΡάδιοΤαξί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (Ε.Ε.Τ.Τ.)
θ) Επιδότηση για την αγορά όσων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών πρέπει να αντικατασταθούν υποχρεωτικά μέσα στο τρέχον έτος.»