H ιταλική φίρμα παρουσιάζει την πληθωρική στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας της με την εύγλωττη ονομασία “Folgore” (αστραπή) και η οποία θα ξεκινήσει να προσφέρει καρπούς από το 2023 και προβλέπει μια ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μελλοντικό και ήδη γνωστό μοντέλο της Maserati.
Ήδη ο φωτογραφικός φακός έχει εντοπίσει δοκιμαστικά πρωτότυπα της νέας Gran Turismo η οποία θα είναι διαθέσιμη και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη, με την Maserati να το επισημοποιεί αποκαλύπτοντας στοιχεία αλλά και το προϊοντικό χρονοδιάγραμμα της στρατηγικής Folgore.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με δηλώσεις του Francesco Tonon, επικεφαλής προϊοντικού σχεδιασμού της ιταλικής φίρμας, η GranTurismo Folgore η οποία αναμένεται το 2023 θα υιοθετήσει τρία ηλεκτρικά μοτέρ, προσφέροντας ισχύ που θα ξεπερνά τους 1200 ίππους και την ικανότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο από τρία δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της αναμένεται να διαμορφωθεί σε 300 χλμ./ώρα.
Αν και το στέλεχος της φίρμας από την Modena δεν αναφέρθηκε σαφώς στα μεγέθη που αφορούν την μπαταρία και την αυτονομία της ηλεκτροκίνητης GranTurismo, δήλωσε ότι η αυτονομία «θα είναι απολύτως ικανοποιητική για τους πελάτες μας».
Όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής της Maserati, Davide Grasso, την επόμενη χρονιά αναμένονται επίσης οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις τoυ νέου μικρότερου SUV της φίρμας, Grecale το οποίο στις συμβατικές εκδόσεις του αναμένεται να παρουσιαστεί το προσεχές διάστημα αλλά της GranCabrio η οποία επίσης θα φορέσει τα ηλεκτρικά διακριτικά Folgore από το 2023.
Η ηλεκτρική συνέχεια θα δοθεί το 2025, οπότε η Maserati σκοπεύει να παρουσιάσει μια ηλεκτρική παραλλαγή του supercar της, MC20, αλλά και των Levante και Quattroporte.
Καθοριστικό ρόλο στην ηλεκτρική αντεπίθεση της Maserati διαδραματίζει η πρόσφατη εμπλοκή της φίρμας στo πρωτάθλημα Formula E από όπου και θα προέλθει η τεχνολογία των ηλεκτρικών της εστιάζοντας στις υψηλές επιδόσεις.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται, ειδικά στην περίπτωση της Gran Turismo θα χρησιμοποιηθούν μετατροπείς τάσης ανάλογοι με αυτούς που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά μονοθέσια, αλλά και μια αντίστοιχης διάταξης μπαταρία προς όφελος ενός καλύτερου κέντρου βάρους.
Επίσης αυτό που αξίζει να σημειωθεί σε σχέση με την νέα εταιρική οντότητα όπου ανήκει η Maserati είναι ότι, οι GranTurismo, Gran Cabrio και Grecale Folgore δεν πρόκειται να αξιοποιήσουν την ηλεκτροκίνητη τεχνολογία και τις πλατφόρμες του ομίλου Stellantis προκειμένου να διαφυλαχθεί το ιδιαίτερο DNA και η σπορ ταυτότητα των προϊόντων της φίρμας από την Modena.
Aντιθέτως οι πιο προσανατολισμένες στην άνεση Levante και Quattroporte οι οποίες στο μέλλον θα διατίθενται αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητες, θα επωφεληθούν από τα νέα τεχνολογικά «ευρήματα» και την νέα, υπό εξέλιξη πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου, εστιάζοντας σε ένα μείγμα επιδόσεων, άνεσης και πολυτέλειας τα οποία θα υπογραμμίζονται και από ιδιαιτέρως ευρεία αυτονομία που θα φτάνει τα 700 χλμ.
Στην περίπτωση, των επόμενων GranTurismo και GranCabrio η ηλεκτρική επιλογή δεν θα είναι και η μοναδική, τουλάχιστον προς το παρόν, καθώς όπως επεσήμανε ο Francesco Tonon «η ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης όταν πρόκειται για πολυτελή GT υπάρχει σίγουρα. Αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε με τις εκδόσεις Folgore είναι να δώσουμε στους καταναλωτές μια εναλλακτική και να προσφέρουμε ένα διαφορετικό είδος εμπειρίας».
Αναφερόμενος σε αυτό το διαφορετικό είδος εμπειρίας, ο ίδιος έκανε κάποιες αποκαλύψεις σε ό,τι αφορά ένα χαρακτηριστικό το οποίο είναι ταυτόσημο με την Maserati, τον ήχο.
«Στις ηλεκτρικές εκδόσεις δεν πρόκειται να προσπαθήσουμε να μιμηθούμε τον ήχο ενός συμβατικού V6 κινητήρα, επιθυμούμε την αυθεντικότητα. Πρόκειται για ένα διαφορετικό σύνολο το οποίο θα προσφέρει έναν “ηλεκτρικό” ήχο αντάξιο της Maserati. Θα πρόκειται για έναν ήχο ο οποίος θα είναι μοναδικός, επιβλητικός και θα ταιριάζει απολύτως με όσα πρεσβεύει η Maserati».
Η νέα εποχή στην οποία περνά προφανώς η Maserati, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, αναμένεται να δημιουργήσει τα περιθώρια για την κατασκευή αυτοκινήτων με σπορ DNA. Για την ακρίβεια όπως άφησε να εννοηθεί ο επικεφαλήςς της Maserati, οι Ιταλοί ήδη βολιδοσκοπούν την αναβίωση της MC12.
«Προς το παρόν δεν μπορώ να πω περισσότερα, αλλά ναι είναι στα σχέδιά μας και το λέω με χαμόγελο καθώς θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε την Maserati με τρόπους που θα ευχαριστήσει ιδιαίτερα τους πελάτες μας», τόνισε ο ίδιος απαντώντας σε ερώτηση σε σχέση με την επαναφορά του hypercar στην γκάμα της φίρμας.
in.gr