Το θρυλικό «5»: Ένα λεωφορείο ελληνικής «καταγωγής» που έγραψε ιστορία
4 years, 1 month ago
6

Ήταν αρχές του 1965, όταν ο λεωφορειούχος Προκόπης Γαβριήλ παρουσίασε στη Σαλαμίνα το «5», ένα από τα καλύτερα μοντέλα αστικών λεωφορείων, κατασκευής του εργοστασίου των αδελφών Σαρακάκη. Επρόκειτο για ένα Volvo SB85, που είχε σχεδιαστεί και παραχθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα!

Μεταξύ όσων έχουν «τρέλα» με τα λεωφορεία (ναι, υπάρχουν και αυτοί), το «5» έμεινε στη συνείδηση τους ως ασυναγώνιστο, τόσο για την ομορφιά, όσο και για την αντοχή του.

Αυτό το Volvo είχε έναν από τους καλύτερους κινητήρες λεωφορείων που είχε κατασκευαστεί ποτέ και ως εκ τούτου δεν σταμάτησε να κυκλοφορεί στα ΚΤΕΛ Σαλαμίνας παρά μόνο το 1994, δηλαδή 29 χρόνια μετά την κατασκευή του.

Είναι από εκείνα που οι παλιοί οδηγοί αναφέρουν συχνά στις διηγήσεις τους και με τα χρόνια έλαβε μυθικές διαστάσεις, γράφοντας τη δική του σελίδα στην ιστορία των ελληνικών λεωφορείων. Ακόμα και λεωφορεία που κατασκευάστηκαν δεκαετίες μετά απ’ αυτό, μειονεκτούσαν στη σύγκριση μαζί του.

Δεν είναι τυχαίο ότι το «5» είχε «πρωταγωνιστικό» ρόλο στο βιντεοκλίπ του τραγουδιού «Χαμένες Αγάπες» του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Αυτός ήταν και ο λόγος που το συγκεκριμένο τραγούδι συζητήθηκε και αγαπήθηκε στους κύκλους των… πωρωμένων με τα λεωφορεία.

Όταν κάποια στιγμή το λεωφορείο ενεπλάκη σε ένα ατύχημα, μεταφέρθηκε άμεσα στο εργοστάσιο Σαρακάκη για επισκευή και ο Προκόπης Γαβριήλ παρακάλεσε τον Τάκη Σαρακάκη να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται η δουλειά, ώστε το λεωφορείο να βγει ξανά για δουλειά.

Ο Σαρακάκης διαβεβαίωσε τον Προκόπη πως το «5» θα επισκευαζόταν όσο το δυνατόν συντομότερα και μάλιστα θα κυκλοφορούσε με νέα «μούρη». Ήταν τόσο καλαίσθητη όμως αυτή η νέα μορφή, που αμέσως μετά την επισκευή ο Σαρακάκης ζήτησε με τη σειρά του μια χάρη από τον Προκόπη Γαβριήλ.

«Ελπίζω να είστε ικανοποιημένος από τη δουλειά μας. Για να είμαστε και οι δύο ευχαριστημένοι θα σας ζητήσω μια χάρη. Θέλω να μείνει αυτό το λεωφορείο στη βιτρίνα μας για ένα ή δύο μήνες και θα σας κάνουμε όποια έκπτωση μας ζητήσετε για να καλύψετε τις απώλειες».

Ο Γαβριήλ αρχικά έμεινε άναυδος αλλά στη συνέχεια οι δύο άντρες συμφώνησαν και το «5» έμεινε για δύο μήνες στην πρώτη βιτρίνα με τα επαγγελματικά Volvo, για να το χαζεύουν οι επαγγελματίες και να το φωτογραφίζουν οι λάτρεις των λεωφορείων.

To «5» θα αποτελούσε για χρόνια ακόμα αντικείμενο θαυμασμού, καθώς η Σαλαμίνα καλωσόρισε πίσω το μηχανοκίνητο καμάρι της.

Πηγή: busoldtimers.blogspot.gr