Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Πώς έκλεισε το “χρυσό” deal εξαγοράς της Chipita από τη Mondelez
3 years, 6 months ago
6

Του Δημήτρη Χριστούλια

Όταν το 1991, σε ηλικία 34 ετών, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αποφάσισε να συσκευάσει το πρώτο κρουασάν, ίσως να μην μπορούσε να φανταστεί ότι η Chipita θα γινόταν η μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής προϊόντων ζύμης και πρωινών σνακ στην Ελλάδα. Επίσης, σίγουρα δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι η εταιρεία του θα γινόταν μια από τις μεγαλύτερες σε ολόκληρο τον κόσμο και θα σφράγιζε το «χρυσό» deal των 2 δισ. δολαρίων, το οποίο έβαλε τις ελληνικές επιχειρήσεις στο κάδρο των ισχυρών επενδύσεων σε διεθνές επίπεδο.

Η Chipita είναι η ελληνική εταιρεία που προσέλκυσε επενδυτές διεθνούς κύρους και αναγνωρισιμότητας, φτάνοντας στο σημείο να «πολιορκείται» από τον αμερικανικό κολοσσό στον κλάδο των τροφίμων, τη Mondelez International, για περίπου 3 χρόνια. Οσοι όμως έχουν γνωρίσει τον «Mr Chipita», όπως τον αποκαλούν στην ελληνική αγορά, ξέρουν πολύ καλά ότι με σχέδιο και μεθοδικότητα και πάντα χωρίς τυμπανοκρουσίες και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας εκείνος θα έβρισκε τον τρόπο να μεγεθύνει ακόμη περισσότερο μια επιχείρηση που αποτελεί στολίδι για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Ο πρωταγωνιστής της συμφωνίας, με συμμετοχή 14% στην Chipita, κατάφερε, σύμφωνα με πληροφορίες, να αυξήσει αρκετά το τίμημα που είχε προσφέρει η Mondelez το 2018, όταν είχε κάνει την πρώτη κρούση στην ελληνική εταιρεία, βασικός μέτοχος της οποίας είναι ο όμιλος Olayan με 80%.

Ο Σπ. Θεοδωρόπουλος χειρίστηκε τη συμφωνία με τους Αμερικανούς της Mondelez με μεγάλη δεξιοτεχνία. Με υπομονή και επιμονή κατάφερε τα τελευταία τρία χρόνια να μεγεθύνει την εταιρεία, κάνοντάς την ακόμη πιο ελκυστική για τους υποψήφιους μνηστήρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ η συμφωνία με τη Mondelez International δεν τελεσφόρησε το 2018, από τότε μέχρι σήμερα η Chipita προχώρησε σε ένα μπαράζ στρατηγικών κινήσεων και επενδύσεων, ενδυναμώνοντας σημαντικά τη θέση της σε μεγάλες διεθνείς αγορές. Μεταξύ άλλων, απέκτησε ένα εργοστάσιο στην Ινδία, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στο deal με τη Mondelez International. Σημειώνεται ότι στη συμφωνία δεν περιλαμβάνεται η αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ, η οποία, αν και ανήκει στην Chipita, θα περάσει στην ιδιοκτησία του Σπ. Θεοδωρόπουλου.