Δημήτρης Βογιαζόγλου: «Ελπίζω οι συλλέκτες να αγοράζουν έργα που τους λένε κάτι και όχι για να γίνουν πιο πλούσιοι»
2 years, 10 days ago
6

Ο χώρος τέχνης ArteVisione παρουσιάζει την ατομική έκθεση του εικαστικού Δημήτρη Βογιαζόγλου με τίτλο «Θάλασσα αλμύρα» από την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου μέχρι τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου.

 

Της: Έπη Τρίμη

Το υγρό στοιχείο είναι κάτι που πάντα γοήτευε τον καλλιτέχνη και παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα έργα του.

Κύριε Βογιαζόγλου σε ποια ηλικία ανακαλύψατε ότι θέλετε να γίνεται εικαστικός;

Κάθε παιδί αγαπάει την ζωγραφική. Απλά γύρω στα 9-10 η αγάπη αυτή ελαττώνεται μια και η λογική επικρατεί. Εγώ σαν μικρός ζωγράφισα σε μια πόρτα ένα…τρακάρισμα και θεωρώ αυτήν την στιγμή σαν την αρχή της ενασχόλησής μου με την παρατήρηση και τον ιμπρεσιονισμό. Στα 30 μου κάνοντας ένα τεχνοκρατικό επάγγελμα η ζωγραφική με βοήθησε να ισορροπώ.

 

Ποιοι άνθρωποι στάθηκαν αρωγοί σας και ποιοι σας προέτρεψαν να ασχοληθείτε με ένα πιο συμβατικό και ασφαλές επάγγελμα;

Ο μέντορας μου Kim English με τον οποίο ταξίδεψα και ζωγράφισα σε 10 χώρες ήταν ο υποστηρικτής μου. Ο πατέρας μου λάτρευε τα πρώιμα έργα μου αλλά χαιρόταν το ότι  κέρδιζα τα λεφτά μου από αλλού. Ο καθηγητής τεχνικών στην Α. Γυμνασίου, κ. Τσομίδης (εξαιρετικός ζωγράφος μας έμαθε να μετράμε (τόσο σημαντικό).

Κατά το lockdown πώς νιώσατε που δεν είχατε την ελευθερία να κάνετε ταξίδια και να δημιουργείτε;

Δεν είχα πρόβλημα. Η ομορφιά είναι παντού έπαιρνα το ποδήλατο και πάντα κάτι έβρισκα κοντά στο Ντέλφτ.

Πώς συνδέεται το όνομα της ατομικής έκθεσης «Θάλασσα αλμύρα» με αυτά που θέλετε να επικοινωνήσετε στο κοινό μέσα από τους πίνακές σας;

Έχοντας μια βάρκα αγαπώ και σέβομαι την θάλασσα. Μ ’αρέσει να είμαι μέσα της…και να την απεικονίζω σε όλα της τα πρόσωπα. Οπότε τι άλλο;

Ποια πτυχή του υγρού στοιχείου σας γοητεύει ώστε να αποτελέσει το ιδανικό τοπίο έμπνευσης;

Οι αντανακλάσεις όταν είναι ήρεμη και τα κύματα της όταν αγριεύει. Με συγκινεί το ωραίο. Όταν βλέπω κάτι που μου αρέσει αυτόματα γίνεται ένα εσωτερικό κάλεσμα για να το αποτυπώσω στο καμβά μου.

 

Τότε στήνω το καβαλέτο μου, βγάζω τα πινέλα μου και τα υλικά μου και αρχίζω με γρήγορες κινήσεις.

Πρώτα μια λεπτή πρώτη στρώση χρώματος, μετά ένα καλό σχέδιο και τέλος τα χρώματα. Σκούρα και ανοιχτά, γκριζαρισμένα και μη, ζεστά και ψυχρά, δεμένα αρμονικά σαν τις νότες σε ένα μουσικό κομμάτι. Όπως οι ιμπρεσιονιστές. Είναι μια επαφή με την φύση που διαρκεί το πολύ 3 ώρες. Ένα είδος performance.

Ταξιδεύω ανά τον κόσμο αναζητώντας το ωραίο. Φέτος σε εικαστικά φεστιβάλ σε Ιρλανδία, Βιρτζίνια, Ολλανδία. Στην Ελλάδα ζωγράφισα σε Σαλαμίνα, Χαλκίδα, Σέριφο, Σούνιο. Λέγεται ζωγραφική εκ του φυσικού ή plein air. Μια ζωγραφική στην Ευρώπη παραμελημένη, αλλά που στα μουσεία οι αίθουσες με αυτή έχουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Στην Αμερική έχει τρομερή δυναμική.

“Πάσχισα να εμποδίσω τον γιο μου να γίνει γκέι. Νόμιζα ότι έκανα το σωστό. Σήμερα επισκέπτομαι την ταφόπλακά του”

Το κάνω κοντά 30 χρόνια και ακόμα με ερεθίζει η αμεσότητα με το αντικείμενο, η ταχύτητα της εκτέλεσης, η σύντομη ομιλία με τους περαστικούς, το αεράκι, οι μυρωδιές και οι φυσικοί ήχοι. Και το ταξίδι και η ανακάλυψη ενός νέου θέματος. Με αυτήν την έκθεση στην γκαλερί Artevisione ελπίζω να σας μεταφέρω τα συναισθήματα που νοιώθω κατά την διάρκεια της δημιουργίας ενός έργου μου.

Σε συνέχεια της ως άνω ερώτησής μου έχετε επιλέξει πολλά διαφορετικά σημεία για να ζωγραφίσετε ενώ έχετε πάει μέχρι και στην Ιρλανδία, τη Βιρτζίνια και την Ολλανδία. Με ποια κριτήρια ταξιδεύετε προκειμένου να αποτυπώσετε στον καμβά σας το τοπίο που σας συναρπάζει;

Κάποτε με καλούν σε φεστιβάλ οι διοργανωτές κάποτε κάποιοι φίλοι με προσκαλούν κάπου και κάποτε βλέπω κάτι δίπλα στο σπίτι μου και το απεικονίζω.

Πόσα ταξίδια κάνετε τον χρόνο και τι συναισθήματα νιώθετε όταν ξεκινάτε αυτή τη δημιουργική «περιπέτεια»;

Σε κάθε νέο ταξίδι ελπίζω να βρω καινούργια μέρη προκλήσεις και χρώματα και να κάνω το …καλύτερό μου έργο. Η αίσθηση της εξερεύνησης  και της περιπέτειας διεγείρει τις αισθήσεις μου.

Ποιους εικαστικούς θαυμάζετε και ποιος αποτελεί για εσάς επιρροή και σχολή;

 

Όλους τους ιμπρεσιονιστές κυρίως τον Μονέ, Ολλανδούς της σχολής της Χάγης και πολλούς σύγχρονους κυρίως αγγλοσάξονες  όπως ο Richard Schmid.

Τα έργα σας βρίσκονται στο Εθνικό Μουσείο του Kazakstan, στο Europen Patent Office, Europol και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές. Τι συναισθήματα νιώθετε όταν βλέπετε τα έργα σας να έχουν τόσο μεγάλη απήχηση;

Ζωγραφίζω από προσωπική ανάγκη και όχι για κάποια αναγνώριση. Αλλά και σίγουρα με χαροποιεί  όταν κάποιοι κρεμάνε ένα πίνακα μου στο χώρο τους.

Τι ορίζει την πραγματική αξία ενός πίνακα και με ποια κριτήρια ένας συλλέκτης τον επιλέγει;

Η αυθεντικότητά του, η τεχνική του η πρωτοτυπία του. Η επανάληψη δυστυχώς πουλάει αλλά σκοτώνει την βελτίωση του καλλιτέχνη. Ελπίζω οι συλλέκτες να αγοράζουν έργα που τους λένε κάτι και όχι για να γίνουν πιο πλούσιοι… Δυστυχώς, η τέχνη έγινε εμπορεύσιμο είδος…

Αποτελεί η τέχνη καθρέπτη της κοινωνίας και πώς μπορεί να σταθεί ελεύθερη μπροστά στις προκλήσεις των καιρών;

Όταν δει κανείς τι γίνεται με το ξέπλυμα χρημάτων στους πλειστηριασμούς θα απογοητευτεί. Άλλα πάντα όλοι οι άνθρωποι σε στιγμές ευαισθησίας αγοράζουν αυτό που τους λέει η ψυχή τους.

Ποια είναι τα προσεχή σας σχέδια;

Να συνεχίζω να βελτιώνομαι, ταξιδεύω και να γνωρίζω φίλους μέσω της ζωγραφικής.

Ταυτότητα της έκθεσης

ARTEVISIONE
Πηλίου 5, Πλατεία Κολιάτσου Τηλ. επικοινωνίας: 211 1113363
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα & Τετάρτη 12:00-16:00
Τρίτη & Πέμπτη 16:30-20:30
Παρασκευή 16:00-20:00

enimerotiko.gr