Στις 19 Δεκεμβρίου 1972, όταν οι Γιουτζίν Σέρναν, Χάρισον Σμιτ και Ρόναλντ Εβανς επέστρεφαν από τη Σελήνη με τον «Απόλλωνα 17» η εποχή του Διαστήματος θεωρείτο ήδη θεμελιωμένη.
Αλλοι πλανήτες μάς περίμεναν: πρώτα ρομποτικές αποστολές, μετά επανδρωμένες, έπειτα προσεδαφίσεις. Κανείς δεν περίμενε ότι σχεδόν μισό αιώνα μετά εκείνες οι πατημασιές θα ήταν ακόμη τα τελευταία ίχνη του ανθρώπου στο φεγγάρι.
Ούτε και ότι θα περνούσαν αρκετές δεκαετίες έως ότου κάποιοι επιχειρηματίες που μεγάλωσαν με το παιδικό όνειρο να γίνουν αστροναύτες επαναφέρουν στο προσκήνιο την απεξάρτηση από τα δεσμά της βαρύτητας – με εμπορική αυτή τη φορά χροιά.
Ο 50χρονος Ελον Μασκ, δημιουργός της Space X, έχει γίνει σήμερα ο σημαντικότερος εταίρος της NASA, χρησιμοποιώντας τακτικά το σκάφος Dragon για την εξυπηρέτηση του Διαστημικού Σταθμού.
Ο 57χρονος Τζεφ Μπέζος, ιδιοκτήτης της Blue Origin, παραιτείται κατά δήλωσή του από την ηγεσία του Amazon στις 5 Ιουλίου προκειμένου να αφιερωθεί σε άλλα σχέδια, μεταξύ των οποίων και οι υποτροχιακές πτήσεις του σκάφους New Shepard. Και ακριβώς επειδή από τον καιρό των ονείρων έχουμε περάσει πια στον καιρό του ρεαλισμού, οι δύο μεγιστάνες βρίσκονται από τον περασμένο Απρίλιο σε τροχιά σύγκρουσης.
Το διακύβευμα; Η σύμβαση με τη NASA για την κατασκευή του διαστημόπλοιου που θα πραγματοποιήσει την πρώτη προσσελήνωση του προγράμματος «Αρτεμις».
Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», ο Μάρκος Καρασαρίνης επισκοπεί τη σύρραξη των «βαρόνων του διαστήματος» και το ρόλο που αναμένεται να παίξουν ο τρίτος της ομήγυρης, Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον, και νεότεροι παίκτες με άλλου είδους φιλοδοξίες, όπως ο ρωσοϊσραηλινός δισεκατομμυριούχος Γιούρι Μίλνερ.