Oι τιμές 138 αγαθών και υπηρεσιών σε 133 μεγάλες πόλεις μέχρι το Σεπτέμβριο του 2020, αυξήθηκαν μόλις 0,3% κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Economist Intelligence Unit:
Η 30η έκδοση του δείκτη World Cost of Living δείχνει πώς η πανδημία του Covid-19 άλλαξε το κόστος ζωής σε 133 πόλεις σε όλο τον κόσμο από τις αρχές του 2020.
Οι μεγαλύτερες πτώσεις τιμών έχουν πραγματοποιηθεί στο Ρίο ντε Τζανέιρο και το Σάο Πάολο (και οι δύο στη Βραζιλία), αντικατοπτρίζοντας το αδύναμο νόμισμα και τα αυξανόμενα επίπεδα φτώχειας.
Το καλάθι αγορών, το οποίο περιλαμβάνει μια ποικιλία ειδών διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά, μειώθηκε το 2020 για 50 από τις πόλεις που ερωτήθηκαν.
Αν και πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας, αναμένεται πολλές από τις παραπάνω τάσεις των τιμών να συνεχιστεί το 2021. Θεωρείται απίθανο η παγκόσμια οικονομία να επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα μέχρι το 2022 και έτσι οι δαπάνες θα παραμείνουν περιορισμένες και οι τιμές υπό πίεση. Πολλοί καταναλωτές, εκτιμάται ότι θα δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες για βασικές υπηρεσίες, οικιακή ψυχαγωγία και ταχύτερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Μεγάλες αγορές, ρούχα και αναψυχή εκτός σπιτιού, θα συνεχίσουν να έχουν προβλήματα.
Οι τιμές των φορητών υπολογιστών και των smartphone θα σηκώσουν το βάρος των αγορών και ίσως των τιμών, όπως και πολλά είδη στο καλάθι του φαγητού λόγω εισαγωγών.
Αναμένεται το online εμπόριο να συνεχίσει να μεγαλώνει το μερίδιό του στις συνολικές λιανικές πωλήσεις το 2021. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτόν το τομέα θα υπάρξουν δυσκολίες, λόγω της πανδημίας.
Η έκθεση συνιστά στις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων και να βασιστούν στον ανταγωνισμό τιμών για να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων.
Οι εταιρείες για να καταρτίσουν μια στρατηγική τιμολόγησης θα πρέπει να αξιολογήσουν εάν οι εξ’ αποστάσεως πωλήσεις θα είναι μια προσωρινή ή μόνιμη τάση στις αγορές τους, καθώς αυτό θα καθορίσει τον τρόπο συσκευασίας ή πώλησης.
Οι πωλήσεις τροφίμων θα επικεντρωθούν στα οικογενειακά γεύματα και όχι στα γεύματα ενός ατόμου, υποστηρίζουν οι αναλυτές. Έτσι, η ασφαλέστερη συσκευασία, η τιμή και η ευκολία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις επιλογές των καταναλωτών.
Μέχρι πρόσφατα, το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο ευνόησε τις διεθνείς μάρκες, αλλά αυτό το πλεονέκτημα έχει πλέον διαβρωθεί.
Απευθείας κανάλια προς τους πελάτες θα δώσουν στις εταιρείες καλύτερο έλεγχο επί των τιμών και των αποθεμάτων ενώ η παρουσία τους σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας θα είναι το κλειδί για τους κατασκευαστές συσκευασμένων προϊόντων.