Το Volkswagen Group αναμένεται να βρίσκεται σε κορυφαία θέση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης ήδη από το 2022, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, είτε παραδοσιακούς είτε νέους στον χώρο της αυτοκίνησης σύμφωνα με παγκόσμια μελέτη της UBS, του ελβετικού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, σχετικά με τις προοπτικές των πιο σημαντικών κατασκευαστών αυτοκινήτων αλλά και των νέων εταιρειών ή μαρκών που έκαναν την εμφάνισή τους στον χώρο τα τελευταία χρόνια, ταυτόχρονα με τις ραγδαίες εξελίξεις όσον αφορά στην ηλεκτροκινητικότητα.
Για την μελέτη δεν αξιολογήθηκαν μόνο οι συνήθεις οικονομικές παράμετροι κάθε εταιρείας αλλά και ο τεχνολογικός βαθμός ετοιμότητας για την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης. Τα αποτελέσματά της δημοσιεύτηκαν σε μια έκθεση υπό τον ενδεικτικό για την «ετυμηγορία» της UBS τίτλο: «Το ID.3 στα εξ ων συνετέθη: Η μεγαλύτερη ευκαιρία στα Ηλεκτρικά Οχήματα – Σύσταση Αγοράς».
Σε ό,τι αφορά τους όρους διεξαγωγής της μελέτης, ειδικοί αποσυναρμολόγησαν πλήρως ένα ID.3 προκειμένου να μελετήσουν κάθε παράμετρό του καταλήγοντας ότι η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (ΜΕΒ) του Volkswagen Group, αντιπροσωπεύει σήμερα το πιο εντυπωσιακό τεχνολογικό υπόβαθρο που έχει παρουσιαστεί από μία αυτοκινητοβιομηχανία, πάνω στην ηλεκτροκίνηση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ειδικών, η αρθρωτή πλατφόρμα MEB η οποία αποτελεί τη βάση του εξηλεκτρισμού της Volkswagen, είναι πλήρως ανταγωνιστική ως προς το κόστος σε σχέση με αντίστοιχες προσεγγίσεις που προέρχονται από μάρκες που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην σχετική μελέτη, η MEB επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, την κατασκευαστική ευελιξία και την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.
Το κόστος των τελευταίων στην περίπτωση του ID.3 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών καλύτερων παγκοσμίως, αντιστοιχώντας σε περίπου 100 δολάρια/ κιλοβατώρα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εκτίμηση ότι τα ηλεκτροκίνητα του γερμανικού ομίλου θα έχουν φτάσει πριν το 2025 στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ως προς το κόστος και τα περιθώρια κέρδους.
Υπεροχή για το γερμανικό όμιλο έναντι των υπολοίπων παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων εντοπίζει η UBS και σε ό,τι αφορά την πλατφόρμα λογισμικού αλλά και το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης που δημιουργεί το VW Group.
«Η σε βάθος ανάλυση του ID.3 έδειξε ότι η Volkswagen έχει αναπτύξει μία τεχνολογικά κορυφαία, αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Αυτό επιτρέπει στο Group να προσφέρει ελκυστικά ηλεκτρικά οχήματα (BEV) σε ολόκληρη τη γκάμα, επιτυγχάνοντας παράλληλα κερδοφορία (EBIT)», αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της η UBS, εκτιμώντας ότι το Volkswagen Group θα βρεθεί στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων ήδη από το 2022, αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιο της αγοράς της χάρη στην ηλεκτροκίνηση.
Εξ ου και η έκθεση της UBS καταλήγει με ευθεία προτροπή στους επενδυτές να προτιμήσουν τη μετοχή της Volkswagen η οποία σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό του ελβετικού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος αποτελεί «επενδυτική ευκαιρία», αυξάνοντας την τιμή-στόχο της κατά 50%, από 200 σε 300 ευρώ σε ορίζοντας δωδεκαμήνου.
Ανεξαρτήτως της μελέτης της UBS, αξίζει να σημειωθεί ότι το VW Group έχει ήδη παραδώσει εντός του 2020, 231.600 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα τριπλασιάζοντας δηλαδή την επίδοσή του σε σχέση με το 2019. Επιπλέον όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα επενδυθούν συνολικά 35 δισεκατομμύρια έως το 2025 για την περαιτέρω ανάπτυξη και τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης με την προοπτική έως το 2030, το VW Group να διαθέτει στην γκάμα του περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκ των οποίων τα 20 έχουν ήδη δρομολογηθεί και βρίσκονται σε διαδικασία εξέλιξης,