Όλοι θεωρούν ότι οι Κινέζοι θα αργήσουν να έρθουν στην Ευρώπη. Και όμως, είναι ήδη εδώ!
Αν και σε όλους τους άλλους τομείς του εμπορίου και της οικονομικής δραστηριότητας, οι Κινέζοι έχουν εξαπλωθεί σε βαθμό κυριαρχίας, στον χώρο του αυτοκινήτου έχουν ακόμα πολλά βήματα να κάνουν σε ότι αφορά την επέκτασή τους στην Ευρώπη.
Αν και η ηλεκτροκίνηση έχει τεράστια δυναμική στην Κίνα, με την κυβέρνηση να ενισχύει σημαντικά την στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έξοδός τους από την εσωτερική αγορά φαίνεται ότι απέχει ακόμα.
Είναι όμως έτσι; Ή μήπως, όπως έχουν κάνει και με άλλα πράγματα (βλέπε ηλεκτρονικό εμπόριο) οι Κινέζοι έχουν βρει τον τρόπο τους να φτάσουν και στην Ευρώπη;
Σύμφωνα με το PWV Network, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ευρωπαϊκές αγορές εφθασαν τα 2 εκατομμύρια το τρίτο τετράμηνο του 2022 για πρώτη φορά στα χρονικά, με άνοδο 75% σε σχέση με πέρσι.
Όμως όσο και αν φαίνεται παράδοξο, οι πωλήσεις αυτές δεν είναι μόνο από Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές. Υπάρχουν μεταξύ τους και ένας μεγάλος αριθμός από Κινέζους.
Για παράδειγμα, η Geely μέσω της Polestar έχει έντονη παρουσία στην Ευρώπη, με αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και όχι στην Σουηδία. Ενώ και άλλες μάρκες με ιστορικό ευρωπαϊκό όνομα, όπως η MG έχουν ήδη ξεκινήσει έντονα την δραστηριότητά τους.
Σύμφωνα με μελέτες, πάνω από 800.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα θα αφήσουν τα Κινέζικα εργοστάσια για την Ευρώπη μέχρι το 2025.
Μία κατάσταση που έχει ήδη θορυβήσει τους μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές, καθώς οι Κινέζοι φαίνεται ότι βρίσκουν και στα αυτοκίνητα τον τρόπο να παρακάμψουν τα όποια εμπόδια.