Υπερδιπλάσιο είναι το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2020. Έτσι, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό τους παραμένει πολύ χαμηλό, η τάση είναι ενδεικτική και οι ειδικοί εκτιμούν πως αποτελεί αισιόδοξο μήνυμα για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ως το 2035, όπως έχουν ήδη αποφασίσει οι «27».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Οχημάτων (ACEA), το μερίδιο των ηλεκτρικών στις νέες πωλήσεις στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου έφτασε στο 7,5%, έναντι 3,5% για το β’ τρίμηνο του 2020. Αντιθέτως, το μερίδιο των αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου υποχώρησε κατά σχεδόν 20 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας συνολικά στο 62,2% έναντι 81,3% στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του μεριδίου των υβριδικών αυτοκινήτων, τόσο αυτών που η μπαταρία τους φορτίζεται εν στάσει (plug-in, PHEV) όσο και εκείνων που η φόρτιση γίνεται εν κινήσει (HEV). Έτσι, το μερίδιο των πρώτων στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκε στο ίδιο διάστημα από το 3,7% στο 8,4% και των δεύτερων από το 9,6% στο 19,3%.
Πάντως, είναι γεγονός ότι συνολικά οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ανακάμπτουν ραγδαία, καθώς είναι ορατό το τέλος της πανδημίας και το οικονομικό κλίμα βελτιώνεται σταδιακά: Σύμφωνα με την ACEA, για τα νέα επιβατικά η αύξηση έφτασε στο 25,2% το πρώτο εξάμηνο του έτους, με 10,4% μόνο τον Ιούνιο.
Ως αποτέλεσμα, στους δρόμους της Ευρώπης κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το δεύτερο τρίμηνο εκατοντάδες χιλιάδες νέα οχήματα από όλες τις παραπάνω κατηγορίες: 210.298 ηλεκτρικά, 776.792 υβριδικά (HEV και PHEV) που είδαν τις πωλήσεις τους να τριπλασιάζονται από τον Απρίλιο ως τον Ιούνιο, αλλά και πολύ περισσότερα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.