Το γιγάντιο αεροσκάφος της σοβιετικής εποχής δεν έχει παράθυρα εκτός από το πιλοτήριο. Σύμφωνα με πηγές του Κρεμλίνου αυτό θα πετάξει σε χαμηλή πτήση κατά τη διάρκεια της παρέλασης, διαμηνύοντας μηνύματα τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό. Κυρίως, όμως, στους αντιπάλους του Ρώσου Προέδρου. Θα συνοδεύεται και από δύο MiG-29s. Αμέσως μετά οκτώ MiG-29SMTs θα σχηματίσουν τον αριθμό Ζ, ως κίνηση συμβολισμού και υποστήριξης της ρωσικής εισβολής στη Ρωσία. Το αεροπλάνο αυτό μπορεί να φιλοξενήσει τον Πούτιν, την οικογένεια του και μεγάλο μέρος της κυβέρνησης του σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου. «Από εκεί μπορεί να δώσει εντολές και να συνεχίζει να κυβερνά ασφαλής», επιμένουν τα δημοσιεύματα. Κάποιος ολίγον ψύχραιμος θα αναρωτιόταν «ποιους θα διοικεί σε περίπτωση πυρηνικού πολέμου;»
Ψιλά γράμματα! Αυτή είναι η πρώτη και βασική πληροφορία που διακινείται για το doomsday. Όνομα και πράγμα!
Το αεροπλάνο δεν έχει πετάξει από το 2010. Η φετινή εμφάνιση του, μια επίδειξη δύναμης που συνήθως περιλαμβάνει επίδειξη στρατιωτικού εξοπλισμού και μεγάλο αριθμό στρατευμάτων, θα αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Εξάλλου, πιθανολογείται ότι ο Πούτιν θα «τρίξει» τα δόντια στους Δυτικούς, προειδοποιώντας τους ότι σε περίπτωση που συνεχίζουν να εμπλέκονται, ο πόλεμος θα γενικευτεί. Ήδη έχει βγει από την αδράνεια και τη ακόμη για να προετοιμαστεί για την μεγάλη ημέρα.
Η κορωνίδα των ρωσικών αεροσκαφών, γνωστή και ως Zveno-S περιλαμβάνει μια προηγμένη σουίτα επικοινωνιών που χρησιμοποιεί δορυφορικές κεραίες τοποθετημένες στην κορυφή σε ένα μεγάλο ωοειδές σχήμα λοβού στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.
Δύο ακόμη μεγάλοι λοβοί – στερεωμένοι κάτω από τα φτερά – το καθένα φέρει έναν κινητήρα που λειτουργεί ως πρόσθετη πηγή τροφοδοσίας για τον εξοπλισμό του οχήματος. Υπάρχει επίσης ένα ειδικό σύστημα κεραίας πολύ χαμηλής συχνότητας (VLF) που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία με υποβρύχια που φέρουν βαλλιστικούς πυραύλους.
Τα Il-80 πέταξαν για πρώτη φορά το 1987 και ένα πρόγραμμα αναβάθμισης ξεκίνησε το 2008, στο οποίο η δεύτερη έκδοση του Zveno-S εισήχθη σε τουλάχιστον δύο από τα αεροπλάνα.
Λεπτομερειες
Μήκος: 200 πόδια (60 m)
Άνοιγμα φτερών: 160 πόδια (48 m)
Ταχύτητα πλεύσης: 530 mph (850 km/h)
Εμβέλεια: 2.230 μίλια (3600 km)
Τύπος κινητήρα: Kuznetsov NK-86
Κατασκευαστής: Ilyushin
Πρώτη πτήση: 5 Μαρτίου 1987
Αριθμός κατασκευής: 4