«Καμπανάκι» για ένα νέο ατύχημα ακόμα και 36 ημέρες μετά την τρομακτική νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου που βύθισε τη χώρα στο πένθος με το δυστύχημα στα Τέμπη, κρούουν ειδικοί καθώς μπορεί τα τρένα να επέστρεψαν στις ράγες, ωστόσο τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένουν.
Τα δρομολόγια των τρένων μπορεί να έχουν ξεκινήσει και πάλι, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι λύθηκαν όλα τα διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο χαρακτηρίζεται ως απαρχαιωμένο και παλιό.
Ακόμη και σήμερα, 36 ημέρες μετά την τραγωδία, οι ειδικοί εξακολουθούν να χτυπούν καμπανάκια και για άλλο ατύχημα σημειώνοντας πως ακόμα κι η τηλεδιοίκηση δεν θα έλυνε ως δια μαγείας το πρόβλημα.
«Σίγουρα περίμενα και περιμένω να γίνει ένα ατύχημα που να οφείλεται στην απαρχαιωμένη κι απαξιωμένη υποδομή που έχουμε. Δηλαδή δεν αρκεί μόνο η 717. Πρέπει να κοιτάξουμε την υποδομή», λέει η επίκουρη καθηγήτρια στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών, Ζωή Χριστοφόρου.
Η ίδια, μέσα από την ανοιχτή συζήτηση της «ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ» κρούει των κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Ακόμη κι αν είχαμε την τηλεδιοίκηση, θα πρέπει να είχαμε και προσωπικό που να ξέρει να τη χρησιμοποιεί και να τη χρησιμοποιεί και σε κανονικές συνθήκες αλλά και σε περιπτώσεις που για κάποιον λόγο υπάρχει κάποια βλάβη σε αυτήν».
Τι αποκαλύπτει η «αυτοψία» των συγγενών για το δυστύχημα στα Τέμπη
Στο μεταξύ, τα πρώτα αποτελέσματα από την αυτοψία που διενέργησαν στο σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη έχουν στα χέρια τους οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Alpha η πενταμελής επιτροπή διαπίστωσε παραλείψεις στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, καθώς και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες.
Η Μ. Χατζηκωνσταντίνου δικηγόρος πολυτραυματία ανέφερε: «Έχουμε μεγάλη αγωνία για τα αποτελέσματα, για να δούμε εάν πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη υπήρχε η δυνατότητα, εάν υπήρχαν άλλες ασφαλιστικές δικλείδες, με τις οποίες θα μπορούσε να αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα».
Οι πραγματογνώμονες θα ισχυριστούν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.
Την ίδια ώρα, ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, Χρήστος Γκατσιούλης, περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.
Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, και δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία. Παράλληλα παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.
Συνάδελφος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη από τη Λάρισα έδειξε μία σειρά από λάθη: «Θα μπορούσε να είχε βάλει και κάποιον έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νυχτερινές βάρδιες, για να μπορέσει να εγκληματιστεί. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο κλειδούχος είτε είχε εμπειρία είτε όχι, δε θα μπορούσε να συνδράμει τον 59χρονο σταθμάρχη, ώστε να διευθετήσει την αμαξοστοιχία 62, λόγω της θέσης του».
real.gr