Στον χώρο του θεάτρου, οι τολμηρές μεταφορές κλασικών έργων έχουν αναδείξει πολλές φορές, τα μοναδικά καλλιτεχνικά οράματα των σκηνοθετών. Ωστόσο, η σύγχρονη σκηνοθετική εκδοχή των «Σφηκών» του Αριστοφάνη από τη Λένα Κιτσοπούλου, «δίχασε» το κοινό, προκαλώντας αντιδράσεις.
Η Λένα Κιτσοπούλου είχε αναφέρει ότι επιχείρησε να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα της αριστοφανικής κωμωδίας «Σφήκες» στο σήμερα, προκειμένου «να φωτίσει με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό και την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής».
Δείτε βίντεο από την παράσταση
Η σκηνοθέτιδα θέλησε να μεταφέρει τη δική της καλλιτεχνική ματιά, ενσωματώνοντας απροσδόκητα στοιχεία στην κωμωδία του Αριστοφάνη, όπως – μεταξύ άλλων – μία μπασκέτα στη σκηνή, πλαστικές καρέκλες, έναν ματωμένο πρωταγωνιστή, αλλά κι έναν… γορίλα.
Η μπασκέτα που είχε τοποθετηθεί στο αρχαίο θέατρο, ως μέρος του σκηνικού της παράστασης, μαζί με τις πλαστικές καρέκλες και τον γορίλα, προκάλεσαν την περισσότερη αντίδραση. Η παράσταση περιελάμβανε κι έναν κουβά με αίμα που «έλουσε» τον πρωταγωνιστή, ενώ δεν ήταν τα μόνα στοιχεία που προκάλεσαν απορία στους θεατές. Η σκληρότητα της σάτιρας, οι λεκτικές ακροβασίες, το άσμα της Μαρινέλλας και ο μονόλογος της Λένας Κιτσοπούλου επί σκηνής κρατώντας ένα πιστόλι, σχολιάστηκαν εξίσου ποικιλοτρόπως.
Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση
Η σύγχρονη εκδοχή της «Σφήκας» του Αριστοφάνη από τη Λένα Κιτσοπούλου προκάλεσε αναμφισβήτητα αίσθηση, αφήνοντας το κοινό σοκαρισμένο και διχασμένο στις απόψεις του.
Στο Τwitter κάποιοι σχολίασαν θετικά την τολμηρή εκδοχή του έργου του Αριστοφάνη, αλλά πολλοί ήταν εκείνοι που θεώρησαν πως η σκηνοθέτιδα έσπρωξε κατά πολύ, τα όρια της καλλιτεχνικής έκφρασης.