Ακριβό το Πάσχα στο χωριό -Καύσιμα και εισιτήρια βάζουν φωτιά
7 months, 2 days ago
6

Όποιο μέσο μεταφοράς και αν επιλέξουν οι καταναλωτές θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς τόσο τα καύσιμα όσο και τα εισιτήρια σε πλοία, λεωφορεία και αεροπλάνα είναι αυξημένα, με αποτέλεσμα μια τετραμελής οικογένεια να χρειάζεται να πληρώσει ακόμα και έναν βασικό μισθό για να εκδράμει εκτός της πόλης.

Καίει η τιμή της αμόλυβδης

Αν και όπως αποδεικνύεται η μετακίνηση με το αυτοκίνητο είναι η πιο συμφέρουσα λύση και προσφέρει ανεξαρτησία στις μετακινήσεις, η τιμή της αμόλυβδης και οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων έχουν ανεβάσει κατά πολύ το κόστος του ταξιδιού.

Είναι ενδεικτικό ότι για ένα ταξίδι ως τη Θεσσαλονίκη με επιστροφή μια τετραμελής οικογένεια θα χρειαστεί να δαπανήσει περίπου 215 ευρώ για καύσιμα και διόδια εάν έχει ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατανάλωσης, ενώ για ένα ταξίδι στα Ιωάννινα το κόστος θα πλησιάσει τα 205 ευρώ.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν χθες στο 1,972 ευρώ το λίτρο, ενώ σε άλλους νομούς όπως στη Ζάκυνθο, την Ευρυτανία, την Κεφαλονιά, το Ηράκλειο, την Κέρκυρα, τις Κυκλάδες, τη Λευκάδα, τη Σάμο και τη Φωκίδα η τιμή της ξεπέρασε τα 2 ευρώ το λίτρο.

Παράγοντες της αγοράς ανησυχούν και δεν μπορούν να αποκλείσουν ότι θα αυξηθεί και άλλο λόγω της κρίσης στη Μέση Ανατολή, γεγονός που προβληματίζει τους καταναλωτές που δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις δαπάνες τους.

Και ενώ η μετακίνηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και απαγορευτική με το αυτοκίνητο και οι τιμές στα εισιτήρια πλοίων και λεωφορείων δεν δίνουν εναλλακτικές σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν αφού το κόστος είναι ακόμα μεγαλύτερο.

ΚΤΕΛ – ακτοπλοϊκά

Ακριβότερα σε σχέση με πέρυσι πληρώνουν για τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ όσοι επιλέξουν αυτό το μέσο για να ταξιδέψουν, με την αύξηση να είναι της τάξεως του 9% από τις αρχές του 2024.

Το μέσο αυτό μάλλον συμφέρει εκείνους που ταξιδεύουν σε μακρινές αποστάσεις και μόνοι, καθώς το ταξίδι για τέσσερα άτομα μπορεί να κοστίσει περισσότερο σε σχέση με το αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα, Αθήνα – Σέρρες με ΚΤΕΛ κοστίζει 300 ευρώ, όταν με το αυτοκίνητο το κόστος φτάνει τα 248 ευρώ. Και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια όμως έχουν πάρει φωτιά, καθώς οι αυξήσεις που προήλθαν και από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων αναγκάζουν τους καταναλωτές να σηκώσουν το βάρος της «πράσινης μετάβασης» πληρώνοντας ακριβότερα εισιτήρια.

Ετσι, τέσσερα άτομα που θα επιλέξουν για Πάσχα την κοντινή Ανδρο θα πληρώσουν με αυτοκίνητο 300 ευρώ, ενώ αν επιλέξουν τη Σύρο το κόστος φτάνει τα 569 ευρώ.

Φυσικά υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση και στις τιμές των συμβατικών πλοίων και των ταχυπλόων με τα εισιτήρια των δεύτερων να είναι υψηλότερα.

Ακόμα υψηλότερο όμως είναι το κόστος για εκείνους που θα επιλέξουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς, εκτός εάν κατάφεραν και έκλεισαν τα εισιτήριά τους νωρίς κάνοντας χρήση κάποιας προσφοράς.

Το βέβαιο είναι ότι όποιο και αν είναι το μέσο μεταφοράς που θα επιλέξουν φέτος οι Ελληνες θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να περάσουν το Πάσχα στο χωριό τους ή σε κάποιον άλλο προορισμό εκτός της πόλης.