Άγριες σκηνές βίας λαμβάνουν χώρα στην Γαλλία με αφορμή το θάνατο του 17χρονου Ναέλ από σφαίρα αστυνομικού και τα βίντεο που δημοσιεύονται δείχνουν πως η κατάσταση θα εκτραχυνθεί ακόμα περισσότερο.
Η Γαλλία, τουλάχιστον οι μεγαλύτερες πόλεις της έχουν αρπάξει φωτιά με τους διαδηλωτές να καίνε αυτοκίνητα, κτίρια και κρατικές υποδομές ενώ εντύπωση προκαλεί βίντεο που δείχνει να κόβουν με σιδηροτροχό, κολώνα της γαλλικής ΔΕΗ με αποτέλεσμα αυτή να πέφτει και να χτυπάει στο κεφάλι έναν από τους διαδηλωτές.
Δεν είναι γνωστό αν ο διαδηλωτής είναι ζωντανός, ή αν σκοτώθηκε.
Την ίδια στιγμή Γάλλος μουσουλμάνος ράπερ, ο Μεντίν, Ο οποίος έχει βγει στους δρόμους και διαδηλώνει, χρησιμοποιώντας εμπρηστική ρητορική δημοσίως φωνάζει «Αλάχ ακμπάρ, αν η αστυνομία μας σκοτώνει, τότε κι εμείς πρέπει να προσπαθήσουμε να σκοτώσουμε αυτούς».
Οι λεηλασίες έχουν πάρει τρομακτικές διαστάσεις. Το εξαγριωμένο πλήθος εισβάλει σε όποιο κατάστημα βρει μπροστά του και αρπάζει ότι επιθυμεί και ότι του είναι χρήσιμο. Από κινητά τηλέφωνα μέχρι μοτοσυκλέτες
Η αστυνομία δείχνει να έχει χάσει τον έλεγχο και να μην μπορεί να διατηρήσει στοιχειωδώς τη νομιμότητα στους δρόμους στον μεγάλων γαλλικών πόλεων.
Στην Μασσαλία, η οποία διαχρονικά είναι η πιο σκληρή γαλλική πόλη με τα πιο αυξημένα επίπεδα εγκληματικότητας, η αστυνομία πυροβολεί κατά κόρον με πλαστικές σφαίρες για περιορίσει τους διαδηλωτές.
Αυτό που συμβαίνει στη Γαλλία ναι μεν είχε ως αφορμή τον θάνατο του δεκαεπτάχρονου, αλλά οι πραγματικές αιτίες βρίσκονται στο γεγονός ότι η Γαλλία έχει γίνει μία πολυπολιτισμική χώρα με ετερόκλητες κοινωνικές μάζες οι οποίες απεχθάνονται η μία την άλλη και δεν μπορούν να ενσωματωθούν σε μία κοινή κοινωνική κατάσταση.
Η Γαλλία εδώ και πολλά χρόνια έχει πολύ αυξημένα επίπεδα εγκληματικότητας, μια πολύ σκληρή αστυνομία που προσπαθεί να ανταπεξέλθει σε μία επίσης πολύ σκληρή κατάσταση, και ένα πολιτικό σύστημα το οποίο δεν καταλαβαίνει την κρισιμότητα των περιστάσεων.
Την καλύτερη περιγραφή για το τι συμβαίνει στη Γαλλία την είχε κάνει ο σκηνοθέτης Μάθιου Κασοβίτς, με το εμβληματικό του έργο «Το μίσος», το οποίο αναφέρονταν ακριβώς σε αυτό. Το μίσος που υπάρχει και διατρέχει το σύνολο της γαλλικής κοινωνίας.
Στην ταινία κάποια στιγμή ο πρωταγωνιστής αναφέρει ένα ανέκδοτο το οποίο όμως έχει πολλά χρήσιμα συμπεράσματα.
Λέει λοιπόν «Η κοινωνία είναι σαν αυτόν που πέφτει από τον πέμπτο όροφο και σε κάθε πάτωμα επαναλαμβάνεις τον εαυτό του, μέχρι εδώ όλα καλά, μέχρι εδώ όλα καλά… Και το πεζοδρόμιο πλησιάζει».
Δυστυχώς, το ανέκδοτο αυτό έχει αρχίσει να ισχύει και στην ελληνική κοινωνία…