O Bασίλης Παπαθεοδώρου, που κάποτε δήλωνε ότι πήγαινε στα σχολεία για να έχει επικοινωνία με τα παιδιά, υποστηρίζει ότι τα βίντεο ήταν μέρος της έρευνάς του, για τη συγγραφή ενός νέου βιβλίου.
Oσυγγραφέας πολύ συχνά επισκεπτόταν σχολεία και συνομιλούσε με μαθητές για δύσκολα κι ευαίσθητα θέματα, όπως το bullying, ο ρατσιμός, η κακοποίηση και μάλιστα ανέβαζε τις συναντήσεις αυτές στο διαδικτυακό κανάλι που είχε δημιουργήσει. Επίσης σε συνεντεύξεις του είχε πει ότι πάρα πολλοί έφηβοι επικοινωνούσαν μαζί του και του ζητούσαν να μιλήσουν ή του εκμυστηρεύονταν προβληματισμούς τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Αρχές παρακολουθούσαν τα τελευταία χρόνια τον γνωστό και πολυβραβευμένο συγγραφέα παιδικών και εφηβικών βιβλίων, ο οποίος συνελήφθη και προφυλακίστηκε για πορνογραφία ανηλίκων.
Ο συγγραφέας ήταν γνωστός στους κύκλους της ΕΛ.ΑΣ., καθώς «κατέβαζε» και αποθήκευε πορνογραφικό υλικό με παιδιά κάτω των 12 ετών, το οποίο αλίευε ακόμα και από το «dark web», αναφέρουν πληροφορίες.
Από τον «λαβύρινθο» του διαδικτύου στον… εισαγγελέα και στην έρευνα της ΕΛ.ΑΣ.
Τους τελευταίους πέντε μήνες ωστόσο, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, βρισκόταν στο «μικροσκόπιο» των Αρχών, καθώς βρισκόταν σε εξέλιξη η εντατική διαδικτυακή παρακολούθησή του μέσω του λογισμικού Child Protection System ενώ από όσα προέκυψαν, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εντόπισε μετά από έφοδο στο σπίτι του δύο σκληρούς δίσκους με πάνω από 100 βίντεο σκληρού πορνογραφικού υλικού.
Σύμφωνα με το Star, ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι έγραφε στη μηχανή αναζήτησης λέξεις-κλειδιά όπως «boy» και «girl» κατεβάζοντας αρχεία, χωρίς να του δίνεται επιλογή. Η καταχώρηση ήταν μαζική και τυχαία, ενώ τα περισσότερα βίντεο που κατασχέθηκαν, δεν τα είχε δει ποτέ και ούτε είχε σκοπό να τα δει.
Η εφαρμογή και τα ύποπτα αρχεία
Στο μεταξύ, ο γνωστός συγγραφέας φαίνεται ότι «κατέβαζε» το πορνογραφικό υλικό μέσω της εφαρμογής «e-Mule». Σύμφωνα με όσα ανέφερε η διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου για την Κυβερνοασφάλεια CSI Institute, Κέλλυ Ιωάννου, η εφαρμογή βρέθηκε εγκατεστημένη στις συσκευές του Βασίλη Παπαθεοδώρου. «Πρόκειται για μία γνωστή εφαρμογή στους καλά μυημένους χρήστες του διαδικτύου και μάλιστα δεν είναι καινούργια, αφού δημιουργήθηκε πριν από περίπου 20 χρόνια», είπε η κ. Ιωάννου.
«Λειτουργεί περίπου σαν όλα τα υπόλοιπα προγράμματα ανταλλαγής αρχείων και δεν είναι απαραίτητα μια ”κακή εφαρμογή” με μία όμως σημαντική διαφορά: Οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν ο ένας με τον άλλο υλικό που δεν έχει ανέβει πουθενά, αλλά βρίσκεται αποθηκευμένο σε cloud και σε σκληρούς δίσκους».
«Τα αρχεία αυτά συνήθως έχουν κατέβει από το dark web και εμείς τα θεωρούμε εξαιρετικά ύποπτα. Αυτό που δεν υπολογίζουν τις περισσότερες φορές οι χρήστες του διαδικτύου είναι ότι παράλληλα έχουν προχωρήσει και τα δικά μας εργαλεία εντοπισμού τους και κάπως έτσι φτάσαμε στα ίχνη τους και στη συγκεκριμένη υπόθεση», πρόσθεσε η κ. Ιωάννου.
«Ο λόγος που δεν υπήρξε επίσημη ανακοίνωση όλο αυτό το διάστημα από την Αστυνομία είναι γιατί από τη διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος η έρευνα συνεχίστηκε για κάποιες μέρες μετά τη σύλληψη για να δούμε αν σχετίζεται με άλλες υποθέσεις που παρακολουθεί η Δίωξη», ανέφερε από την πλευρά της η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ, Κωνσταντίνα Δημογλίδου.
«Το ιδανικό, θα ήταν να έφευγαν οι καθηγητές και να ήμουν εγώ με τα παιδιά»
«Όταν πηγαίνω στα σχολεία, βεβαίως η επικοινωνία είναι αμφίδρομη. Εγώ προτιμώ τη συζήτηση με τα παιδιά, προτιμώ να πηγαίνω εκεί και να ακούω τι θα μου πουν. Θέτω εγώ τα ερωτήματα που πολλές φορές είναι και κάπως προκλητικά, θέλοντας να τσιγκλήσω τα παιδιά για να μου βγάλουν αυτό που έχουν μέσα τους», είχε πει σε συνέντευξή του, προσθέτοντας: «το πρώτο που τους λέω είναι “ξεχάστε πως είναι εδώ οι καθηγητές σας”. Το ιδανικό, βέβαια, θα ήταν να έφευγαν και οι καθηγητές από την τάξη και να ήμουν εγώ με τα παιδιά», έλεγε ο συγγραφέας, σύμφωνα με το Star.
Σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο Βασίλης Παπαθεοδώρου χαρακτήριζε «μπλεγμένη» τη νέα γενιά και ανέφερε ότι συχνά συνομιλούσε στο Facebook ή και στο τηλέφωνο με μαθητές για να νιώθουν ότι έχουν έναν μεγαλύτερο φίλο.
«Σίγουρα είναι μια μπλεγμένη γενιά. Το ίντερνετ, τα κινητά, τα social media έχουν επηρεάσει σε τέτοιο βαθμό τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών, όπου μιλάμε πλέον για δύο διαφορετικούς κόσμους. Επικοινωνώ με παιδιά του Λυκείου μέσω Facebook ή και τηλεφωνικά. Όταν πάω σε σχολεία μετά κάποια παιδιά θέλουν να με γνωρίσουν και να συζητήσουν και πιο προσωπικά πράγματα. Θέλουν κατά κάποιον τρόπο έναν μεγαλύτερο φίλο να του πουν διάφορα πράγματα», είχε πει.