Σταμάτης Κόκοτας: Πάθος για τα γρήγορα αυτοκίνητα
2 years, 1 month ago
6

Ο μεγάλος τραγουδιστής που άφησε την τελευταία του πνοή σήμερα τα ξημερώματα σε ηλικία 85 χρονών υπήρξε φανατικός λάτρης της ταχύτητας και των γρήγορων αυτοκινήτων.

Ο Σταμάτης Κόκοτας υπήρξε μία εμβληματική παρουσία στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού για αρκετές δεκαετίες. Τραγουδιστής μεγάλων επιτυχιών, συνεργάστηκε με σημαντικούς συνθέτες ενώ αποτέλεσε και ένας εραστής των όμορφων πραγμάτων.

Πέρα από την αγάπη του για το τραγούδι και την καλή ζωή, αυτό που τον χαρακτήριζε εξίσου ήταν το πάθος του για την γρήγορη οδήγηση και τα ακριβά αυτοκίνητα.

Στα τέλη της δεκαετίας του 60 και στις αρχές της δεκαετίας του 70 είχε και αξιοπρόσεκτη αγωνιστική παρουσία, τρέχοντας στα γνωστά σιρκουί της εποχής, άλλοτε με μία Jaguar E-Type και άλλοτε με την αγαπημένη του BMW 2002 με την οποία μάλιστα είχε κερδίσει και ένα τρίωρο Τατόι το 1969.

Ο Κόκοτας αποτελούσε κεντρικό πρόσωπο της νυχτερινής ζωής εκείνης της εποχής, κάτι που τον έφερε κοντά στον Αριστοτέλη Ωνάση με τον οποίο έγιναν και πολύ καλοί φίλοι. Αυτή η ιδιαίτερη σχέση που ανέπτυξαν οι δύο άντρες, είχε ως αποτέλεσμα να χαρίσει ο Ωνάσης στον Κόκοτα μία Lamborghini Miura S, ένα αυτοκίνητο μύθο για την εποχή.

Η ιστορία της συγκεκριμένης Lamborghini είναι πραγματικά μυθιστορηματική, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πάνω στο οποίο ο Ωνάσης είχε κάνει τις δικές του τροποποιήσεις και μάλιστα την είχε βάψει και σε μία απόχρωση του καφέ ενώ είχε βάλει και πολλές αλουμινένια στοιχεία στο σαλόνι.

Ο Έλληνας κροίσος μάλιστα είχε απαιτήσει να τοποθετηθεί και κλιματισμός, κάτι που δεν συνηθιζόταν για την Miura εκείνη την εποχή.

H συγκεκριμένη Miura ήταν η P400 S κάτι που σημαίνει ότι ο V12 κινητήρας των 3,9 λίτρων έβγαζε 370 ίππους, με πρωτοφανείς για την εποχή επιδόσεις. Η κυκλοφορία του στους δρόμους της Αθήνας εκείνης της εποχής ήταν πράγματι κάτι το πρωτοφανές, δημιουργώντας έναν μοναδικό αστικό μύθο για την Lamborghini του Κόκοτα.

Όμως η ιστορία του αυτοκινήτου δεν είχε καλή εξέλιξη, καθώς ο κινητήρας έπαθε σοβαρή βλάβη και αναγκαστικά η καφέ Miura ακινητοποιήθηκε.

Ο V12 στάλθηκε στο εργοστάσιο για επισκευή, όμως το κόστος ήταν υψηλό, και ο Έλληνας τραγουδιστής δεν τον πήρε ποτέ πίσω. Ο κινητήρας επισκευάστηκε από το εργοστάσιο και μπήκε στο μουσείο της εταιρίας προς έκθεση.

Ως αποτέλεσμα αυτού ήταν να μείνει η καφέ Miura παρκαρισμένη σε ειδικό χώρο στα υπόγεια του Χίλτον, με τον χρόνο να την σκεπάζει με σκόνη και τον μύθο της να γίνεται ακόμα μεγαλύτερος.

Το 2003 λόγω εργασιών που έγιναν στο Χίλτον την μετέφεραν σε άλλο χώρο και έτσι επανήλθε στην επικαιρότητα και αρκετοί άρχισαν να ενδιαφέρονται για την τύχη της.

Το 2011 τελικά η Miuar άλλαξε χέρια για ένα ποσό λίγο πάνω από τις 300.000 ευρώ, με το νέο ιδιοκτήτη να ξανασμίγει το αυτοκίνητο με τον κινητήρα του και να την αναπαλαιώνει κάνοντας τις δικές του επεμβάσεις.

Από τα χέρια του Κόκοτα πέρασαν κατά καιρούς διάφορα υπεραυτοκίνητα της εποχής του, όπως μία Mercedes 300 SL Gullwing η οποία πουλήθηκε και αυτή το 2011 σε κάποιον νέο ιδιοκτήτη στην Αμερική.

newsauto.gr