Οι συνδρομητές της streaming υπηρεσίας που δεν γνώριζαν την αληθινή ιστορία της Μονρόε και παρακολούθησαν την ταινία, εντυπωσιάστηκαν με τις πληροφορίες που παρουσιάζονται στο φιλμ, υπάρχει όμως μια… πικρή αλήθεια: Πολλές από τις σκηνές του φιλμ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα!
Το δράμα του Netflix βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Τζόις Κάρολ Όουτς και δέχεται «πυρά» από τους θαυμαστές της Μονρόε. Η επίσημη σύνοψη της ταινίας αναφέρει: Από την ασταθή παιδική της ηλικία ως Νόρμα Τζιν, την καθιέρωσή της ως διασημότητας και τις αισθηματικές της περιπέτειες, το «Blonde» θολώνει τις γραμμές μεταξύ γεγονότων και φαντασίας για να εξερευνήσει τη συνεχώς αυξανόμενη διάσταση μεταξύ της δημόσιας εικόνας και του πραγματικού εαυτού της.
Η Άνα Ντε Άρμας δέχεται σπουδαία σχόλια από κοινό και κριτικούς για την ερμηνεία της στον ρόλο και την εντυπωσιακή μεταμόρφωσή της, αλλά ο σκηνοθέτης Άντριου Ντομινίκ λαμβάνει αρνητικά σχόλια για τις σεξουαλικές σκηνές της ταινίας, το λάθος σενάριο και τις τεράστιες ανακρίβειες.
Η αλήθεια είναι πως, όπως και το βιβλίο στο οποίο βασίζεται, το Blonde δεν είναι μια βιογραφική ταινία, αλλά ένα μυθιστορηματικό δράμα. Αυτό σημαίνει ότι πολλές από τις σκηνές της ταινίας είναι εντελώς ψεύτικες και δεν πρέπει να ερμηνεύονται ως πραγματικότητα. Ωστόσο, ο σκηνοθέτης Άντριου Ντομινίκ, φαίνεται από τα αρνητικά σχόλια των τελευταίων ημερών, πως ίσως και να το… παράκανε με τις λάθος πληροφορίες για τη ζωή και την καριέρα της Μονρόε.
Σε ένα νέο άρθρο για το AARP, ο βιογράφος Τσαρλς Κασίλο, εξήγησε πόσο πολύ απέχει η ταινία από την πραγματική ιστορία.
Για παράδειγμα, η μητέρα της Μέριλιν δεν προσπάθησε ποτέ να την πνίξει, δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι βιάστηκε ποτέ από στέλεχος του κινηματογράφου και δεν απέβαλε το 1957, όταν σκόνταψε σε μια παραλία. Επίσης, ενώ η ταινία υποδηλώνει ότι η Μονρόε μισούσε τη δουλειά της, έλεγε συχνά σε συνεντεύξεις της ότι «η μόνη φορά που ήταν χαρούμενη ήταν όταν δούλευε».
Επιπλέον, ενώ εκτιμάται εδώ και πολύ καιρό ότι η Μέριλιν Μονρόε και ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι είχαν σεξουαλική σχέση, αυτό δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ επίσημα. Η σκηνή στην οποία ο JFK κάνει μη συναινετικό σεξ με τη Μονρόε είναι ψεύτικη, όπως και το τρίο της με τον γιο του Τσάρλι Τσάπλιν και τον Έντουαρντ Ρόμπινσον Τζούνιορ. Από όσο γνωρίζουμε δε, η Μέριλιν Μονρόε δεν έκανε ποτέ έκτρωση.
Με όλες τις ανακρίβειες που παρουσιάζονται λοιπόν στο φιλμ, δεν είναι λίγοι αυτοί που αντέδρασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας χρήστης έγραψε στο Twitter: «Είναι εκμετάλλευση, υποτιμητικό και όχι ακριβής αναπαράσταση της δύναμης και του πνεύματος που ήταν η Μέριλιν Μονρό. Νιώθω ντροπή που το παρακολουθώ αυτό. Τι μισογυνιστική άποψη για μια πολύπλευρη και σύνθετη γυναίκα».
Ένας άλλος έγραψε: «Δεν μπορούσα να τελειώσω το #blonde. Ήταν ενοχλητικό και αηδιαστικό και όχι ακριβές».
Aκολουθούν μερικές αντιδράσεις στο Twitter
Απευθυνόμενος στις αντιδράσεις για τις ανακρίβειες του Blonde και του πώς απεικονίζεται η θρυλική σταρ, ο σκηνοθέτης της ταινίας, Άντριου Ντόμινικ, είπε στο Sight and Sound: «Δεν με ενδιαφέρει να είμαι καλόγουστος. Η ταινία υποτίθεται ότι σε αφήνει να τρέμεις. Είναι ένα ουρλιαχτό πόνου ή οργής. Από όλες τις ταινίες που έχω κάνει, είναι αυτή που με εντυπωσιάζει περισσότερο, κάθε φορά που τη βλέπω».
«Η Μονρόε πέρασε πολύ χειρότερα απ’ ό,τι βλέπουμε στο φιλμ»
Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, εντύπωση προκαλεί και η συγγραφέας του βιβλίου που βασίστηκε το φιλμ, Τζόις Κάρολ Όουτς, η οποία δήλωσε πρόσφατα, πως αυτά που πέρασε η Μέριλιν Μονρόε, ήταν πολύ χειρότερα από αυτά που βλέπουμε στην ταινία, ενώ υποστήριξε πως το φιλμ είναι πολύ κοντά σε αυτά που έζησε.
«Δεν είναι μία ταινία που θα σε κάνει να νιώσεις καλά. Πολλές ταινίες για τη Μονρόε είναι πιο ευχάριστες και έχουν περισσότερη μουσική και τραγούδι. Είναι πολύ όμορφη και γλυκιά. Αυτή η ταινία είναι πιο κοντά σε αυτό που πράγματι βίωσε. Οι τελευταίες ημέρες της ζωής της ήταν βάναυσες. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την ταινία και προς απάντηση όλων εκείνων που την έκριναν αρνητικά, η συγγραφέας δήλωσε πως πρόκειται για ένα αριστούργημα: «Πιστεύω πως το όραμα του Ντόμινικ είναι παράλληλο με το δικό μου ή ακριβώς ίδιο με το δικό μου. Όμως έφτιαξε μία ταινία που είναι μοναδική», είπε χαρακτηριστικά η Όουτς στο The New Yorker.