Mαίρη Αρώνη: Η αξέχαστη «Πάστα Φλώρα» με την ξαδέλφη της σε μια σπάνια φωτογραφία τη δεκαετία του ’50
2 years, 2 months ago
6

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μια φωτογραφία της Μαίρης Αρώνη, στην οποία η αξέχαστη ηθοποιός ποζάρει μαζί με την ξαδέλφη της Βάσω Μανωλίδου, που επίσης ήταν ηθοποιός. Η μεγάλη κυρία του ελληνικού θεάτρου αγαπήθηκε από το κοινό κυρίως για το ρόλο της Τζίνας “Πάστα-Φλώρας”, στη θρυλική κωμωδία της Φίνος Φιλμ, “Μια τρελή, τρελή οικογένεια”.

Γράφει ο Άρης Λουπάσης στην ανάρτησή του:

Η Μαίρη Αρώνη με την πρώτη ξαδέρφη της ηθοποιό Βάσω Μανωλίδου (δεξιά) σε κοινή έξοδο στα μέσα της δεκαετίας του ’50, εντυπωσιάζοντας για άλλη μια φορά με τη φίνα παρουσία τους, καθώς υπήρξαν από τις πιο σικάτες κυρίες του χώρου και της Αθήνας. Μεγαλωμένες και οι δύο σε γειτονικά σπίτια στην οδό Μνησικλέους στην Πλάκα, είναι αχώριστες από την παιδική ηλικία, όταν οργανώνουν παραστάσεις στην αυλή του σπιτιού, εκφράζοντας την αγάπη τους να ασχοληθούν με την υποκριτική.

Κατά την είσοδο της Βάσως στη Σχολή του Εθνικού στα μέσα της δεκαετίας του ’20, την ίδια επιθυμία εκφράζει και η Μαίρη η οποία παρά τις αρχικές αντιρρήσεις της μητέρας της εισάγεται αργότερα στη συγκεκριμένη σχολή. Το ’44 συγκροτούν μαζί με τον Δημήτρη Χορν δικό τους θίασο σε έργα ρεπερτορίου με μεγάλη επιτυχία σε Αθήνα και περιοδείες σε όλη την Ελλάδα. Το ’55 συναντώνται και πάλι σε μια από τις καλύτερες παραστάσεις όλων των εποχών, ερμηνεύοντας καθηλωτικά τις “Μαρία Στιούαρτ” και “Βασίλισσα Ελισάβετ” στο έργο “Μαρία Στιούαρτ” του Σίλερ. Η Βάσω Μανωλίδου υπήρξε μια καθαρά θεατρική ηθοποιός και παρά το γεγονός ότι δεν απέκτησε ευρεία δημοφιλία καθώς δεν ασχολήθηκε με τον κιν/φο, κατέκτησε μια από τις κορυφαίες θέσεις στη σκηνή και με τον Δημήτρη Χορν να αναφέρει χαρακτηριστικά πως υπήρξε η σπουδαιότερη ηθοποιός που πέρασε ποτέ από το ελληνικό θέατρο.

Οι δύο ξεχωριστές αυτές μορφές κατάφεραν μέσα από θηριώδεις ερμηνείες και την τεράστια υποκριτική τους δεινότητα να δώσουν πνοή στις μεγαλύτερες ηρωίδες του κλασικού και σύγχρονου δραματολογίου διαγράφοντας συναρπαστικές καλλιτέχνες πορείες, παραμένοντας πάντα δεμένες και αγαπημένες τόσο στις επιτυχίες, όσο και στις δύσκολες στιγμές της ζωής τους. Αρχές της δεκαετίας του ’80 αποφασίζουν να αποσυρθούν από το σανίδι παρακολουθώντας μαζί παραστάσεις και ατέλειωτες ώρες παρέας και καλλιτεχνικών συζητήσεων. Τον Ιούλιο του ’92 η Μαίρη αφήνει την τελευταία της πνοή την ώρα που κοιμόταν στο σπίτι της Βάσως όπου και παραθέριζε, με την ξαδέρφη της να την ακολουθεί 12 χρόνια αργότερα στη γειτονιά των μεγάλων της τέχνης και του πολιτισμού.