Οι κυρώσεις στη Ρωσία, ως επακόλουθο της εισβολής στην Ουκρανία, έχουν κάνει την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία να κάνει ορισμένα βήματα πίσω σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων.
Σα να επιστρέφουν στα ‘80s οι εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων της Ρωσίας, που διαθέτουν αυτοκίνητα χωρίς στοιχεία που θεωρούνται μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Η έλλειψη ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, μαζί με τις αυστηρές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τις υπόλοιπες χώρες, οδήγησαν την αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας κάποιες δεκαετίες πίσω.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα από τη Γαλλία, η Ρώσικη κυβέρνηση έχει δώσει τη συγκατάθεσή της ώστε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η Lada, να προσφέρουν τα καινούργια τους αυτοκίνητα χωρίς ABS και αερόσακους- στοιχεία που εδώ και δεκαετίες θεωρούνται μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Συγκεκριμένα, οι ρώσικες αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις «ευλογίες» του κράτους είναι πλέον εξουσιοδοτημένες να αγνοούν τα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων και να μην είναι πλέον υποχρεωμένες να εφοδιάζουν τα οχήματά τους με αερόσακους, ESP, ABS ή ακόμα και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ισχύ των αλλαγμένων αυτών προτύπων παραγωγής, έως την 1η Φεβρουαρίου του 2023.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η Ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία θα «χάσει έδαφος» σε σχέση με τις παγκόσμιες εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία- παρά τη διαβεβαίωση περί του αντιθέτου από τον Πρόεδρο Putin.
Από την άποψη της ασφάλειας, η αγορά ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου χωρίς ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, ABS στα φρένα, αερόσακους και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας, είναι τουλάχιστον ουτοπικό. Κάτι που μας οδηγεί στο να πιστεύουμε πως οι πωλήσεις των καινούργιων Ρώσικων αυτοκινήτων, τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο μήνα του 2023, σχεδόν θα μηδενιστούν.