Η ελληνική επιρροή στον οίκο Dior συνεχίζεται. Ποια καλύτερη από μια διεθνώς αναγνωρισμένη σκηνοθέτη για να καταγράψει τη στενή συνεργασία της Μαρία Γκράτσια Τσούρι με ντόπιους τεχνίτες στη cruise γυναικεία συλλογή του 2022;
Η σχεδιάστρια του Dior έμεινε πιστή στην παράδοσή της να προωθεί γυναίκες δημιουργούς δίνοντας λευκή κάρτα στην Αθηναία σκηνοθέτη Μαριάννα Οικονόμου για να αποτυπώσει τη δημιουργία της συλλογής σε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «The Greek Bar Jacket».
Σπούδασε ανθρωπολογία στο University College London, φωτογραφία-δημοσιογραφία στο London College of Printing και παραγωγή βίντεο στο South Thames College του Λονδίνου. Από το 1985 δουλεύει ως φωτογράφος και συνεργάζεται με περιοδικά και διαφημιστικές εταιρείες. Έχει κάνει φωτογραφικές εκθέσεις στο Λονδίνο, την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και την Κύπρο. Το 1986 εκδίδεται το φωτογραφικό της βιβλίο «Εδώ & Εκεί». To 1990 δουλεύει ως ερευνήτρια στη σειρά ντοκιμαντέρ «Frontiers» του BBC. Το 1996-2000 διδάσκει βίντεο στο VSA Hellas. Το 2000-03 εργάζεται στο «Ερευνητικό πρόγραμμα Θράκη και Α.Μακεδονία» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής», ως υπεύθυνη των κινηματογραφήσεων και του οπτικού υλικού. Από το 1999 ασχολείται με το ντοκιμαντέρ
Το ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» εκπροσώπησε το 2019 την Ελλάδα στην διαδικασία διεκδίκησης του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
Η ταινία επιλέχτηκε ομόφωνα από επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού, «για την ολοκληρωμένη οπτική της και την ενδιαφέρουσα αφήγηση. Διαθέτει ελληνικά στοιχεία, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει τον συνδυασμό τοπικού και οικουμενικού χαρακτήρα» σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής.
Η ταινία, σύμφωνα με το WWD, δείχνει πώς η Τσούρι δούλευε με ράφτες, υφαντές και καλλιτέχνες για να αναπτύξει τη σειρά της, η οποία συνδύαζε τα φορέματα της «θεάς», που το 2022 φορά αθλητικά παπούτσια. Η εντυπωσιακή εμφάνιση στο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας τον Ιούνιο σηματοδότησε την πρώτη μεγάλη επίδειξη με κοινό μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κοροναϊού.
Ταξιδεύοντας σε όλη τη χώρα, η σκηνοθέτης επισκέφτηκε το εργαστήριο του ράφτη Αριστείδη Τζονευράκη, ο οποίος επαναπροσδιόρισε… αλά ελληνικά το εμβληματικό σακάκι Bar του Dior διακοσμώντας το με παραδοσιακά κεντήματα με βελόνι, και το εργοστάσιο Silk Line που διευθύνουν οι Κώστας Μουχταρίδης και Δήμητρα Κολοτούρα, το οποίο παρήγαγε μοναδικά υφάσματα για τον οίκο και μοτίβα χρησιμοποιώντας μια παραδοσιακή τοπική τεχνική ύφανσης.
Στο νησί της Θάσου, η Οικονόμου συνάντησε την καλλιτέχνιδα Χριστιάνα Σούλου, της οποίας τα σχέδια γυναικείων μορφών από τη μυθολογία μεταφέρθηκαν σε φορέματα ζακάρ από κομμένα νήματα. Στην Αθήνα, ανακάλυψε το οικογενειακά διοικούμενο Atelier Tsalavoutas, το οποίο φτιάχνει παραδοσιακά καπέλα ψαράδων, που χρησιμοποιήθηκαν επίσης στην κολεξιόν.