Meta αντί Facebook ή πώς ο Ζάκερμπεργκ πετά την… μπάλα στην εξέδρα
3 years, 30 days ago
6

Το Facebook – το πιο γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, με 2,85 δισεκατομμύρια χρήστες – βρίσκεται διαρκώς στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας τις τελευταίες εβδομάδες. Αρχικά, όπως είναι γνωστό, αυτό συνέβη εξαιτίας των συνταρακτικών στοιχείων τα οποία περιέχονται στα εσωτερικά έγγραφα που έφερε στη δημοσιότητα το «βαθύ λαρύγγι» του ομίλου. Πρόκειται για την πρώην εργαζόμενη σε αυτόν, Φράνσις Χόγκεν, η οποία απέδειξε πέρα από κάθε αμφιβολία την κάθε άλλο παρά αντικειμενική στάση του Facebook σε επίπεδο ενημέρωσης και τη διάδοση κηρυγμάτων μίσους προκειμένου να μη διακινδυνεύσει το κέρδος του.

Από προχθές, όμως, η δημοσιότητα οφείλεται σε μία ακόμη εξέλιξη: Τη μετονομασία του ομίλου Facebook. Οπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο όμιλος μετονομάζεται πλέον σε Meta, σηματοδοτώντας την προσπάθειά του να ανοίξει μια νέα εποχή. Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η δραστηριοποίησή του πέρα από τον χώρο των social media, με τη δημιουργία ενός εικονικού κόσμου που θα αφορά τόσο την εργασία όσο και την ψυχαγωγία. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, επελέγη το όνομα που παραπέμπει σε ένα κλασικό όρο της επιστημονικής φαντασίας, metaverse («μετασύμπαν», όπως είναι η απόδοση στα ελληνικά), η οποία θα «εισβάλει» πλέον στην καθημερινότητα.

«Σήμερα ο κόσμος μάς θεωρεί ως μία εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά στο DNA μας είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει τεχνολογία για να συνδέει ανθρώπους. Το metaverse θα είναι το επόμενο σύνορο, όπως ακριβώς ήταν η κοινωνική δικτύωση όταν ξεκινήσαμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ζάκερμπεργκ, παρουσιάζοντας το νέο του όραμα.

Τα επιχειρήματα αυτά, πάντως, δεν δείχνουν να πείθουν τους πάντες. Κι αυτό διότι για πολλούς, η μετονομασία αποτελεί μια απεγνωσμένη προσπάθεια του Ζάκερμπεργκ να… πετάξει την μπάλα στην εξέδρα και να γλιτώσει από την «πολιορκία» την οποία υφίσταται. Με άλλα λόγια, να στρέψει αλλού την προσοχή σε μια περίοδο που είναι εξαιρετικά στριμωγμένος και γνωρίζει ότι ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπος με ρυθμίσεις ή κυρώσεις που θα αποδειχθούν εξαιρετικά επώδυνες για το μέλλον που σχεδιάζει για το δημιούργημά του – το οποίο δικαίως αποτελεί πηγή νέων ανησυχιών και ενστάσεων.

Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει ανάλυση στη «Wall Street Journal» – την εφημερίδα η οποία πρωταγωνίστησε στις αποκαλύψεις που «καίνε» Facebook και Ζάκερμπεργκ – «η αλλαγή ονομασίας σε Meta αντικατοπτρίζει μια συνήθη επιχειρηματική τακτική» σε περιόδους καμπής. Μια πρακτική, ωστόσο, η οποία σε καμία περίπτωση δεν εγγυάται επιτυχία, όπως δείχνουν μια σειρά παραδείγματα.

«Το metaverse το οποίο προωθεί συστηματικά και ολοένα πιο έντονα του προσφέρει ένα δημοφιλές θέμα για να επικεντρώσει την προσοχή σε μια περίοδο που το Facebook αντιμετωπίζει έντονη κριτική από πολιτικούς, ερευνητές και χρήστες για τις αποκαλύψεις (…) που δείχνουν ότι η εταιρεία γνωρίζει πως οι πλατφόρμες της είναι γεμάτες με ελαττώματα που προκαλούν κακό», σημειώνει άλλο άρθρο στην ίδια εφημερίδα.

 

in.gr