Η πανδημία του κορωνοϊού προκάλεσε την ευρεία χρήση του κώδικα QR, αλλά οι ειδικοί της βιομηχανίας εστιατορίων πιστεύουν ότι η τεχνολογία θα παραμείνει πολύ μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης, σύμφωνα με το CNBC.
Οι κωδικοί γρήγορης απόκρισης, που εφευρέθηκαν από έναν Ιάπωνα μηχανικό το 1994 για να παρακολουθεί τα μέρη των αυτοκινήτων πιο εύκολα, καθιερώθηκαν χρόνια αργότερα, όταν τα smartphone μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας. Αλλά, όταν η πανδημία ανάγκασε τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα μέτρα υγιεινής, έγιναν ένα πανταχού παρόν θέαμα μέσα στα μπαρ και στα εστιατόρια των ΗΠΑ, αντικαθιστώντας τα φυσικά μενού, όπως ήταν γνωστά μέχρι τότε.
Η Bitly, μια υπηρεσία διαχείρισης συνδέσμων, ανακοίνωσε ότι έχει σημειωθεί αύξηση 750% στις λήψεις κώδικα QR τους τελευταίους 18 μήνες. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Ράλεϊ Χάρμπορ ανέφερε ότι οι επιχειρηματίες της εστίασης έχουν συνειδητοποιήσει πόσο πολύτιμη είναι η τεχνολογία, πέρα από το γεγονός ότι διευκολύνουν την ανέπαφη παροχή υπηρεσιών.
«Είναι σε θέση να προσαρμόσουν τις προσφορές στα μενού τους εν κινήσει, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία όπως ο πληθωρισμός, οι διακυμάνσεις των τιμών των τροφίμων και των βασικών προϊόντων και άλλες μεταβλητές», είπε χαρακτηριστικά.
Οι τιμές για γεύματα εκτός σπιτιού αυξήθηκαν 0,8% τον Ιούλιο, και κατά 4,6% τους τελευταίους 12 μήνες, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας. Οι τιμές των βασικών προϊόντων όπως ο καφές και το χοιρινό έχουν αυξηθεί φέτος. Τα εστιατόρια έχουν επίσης αυξήσει τις τιμές μετά την αύξηση των μισθών για να προσελκύσουν εργαζόμενους.
Ένας κώδικας QR δίνει επίσης στα εστιατόρια περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες τους. Οι υπηρεσίες κρατήσεων όπως το OpenTable, το SevenRooms και το Resy διαβιβάζουν δεδομένα για όποιον έκανε την κράτηση σε εστιατόρια – αλλά όχι για όλους τους άλλους στο τραπέζι.
«Εάν διαχειρίζεστε ένα εστιατόριο που δεν κάνει κρατήσεις, δεν ξέρετε ποιος είναι ο πελάτης σας μέχρι να πληρώσει», είπε ο Μπο Πίμποντι, συνιδρυτής και εκτελεστικός πρόεδρος της Seated, μιας υπηρεσίας κράτησης εστιατορίου που επιβραβεύει τους επισκέπτες για επίσκεψη σε ορισμένα εστιατόρια. «Ο κωδικός QR επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του εστιατορίου να γνωρίζει εάν στο τραπέζι κάθεται ο σωστός πελάτης», είπε.
Οι ειδικοί της τεχνολογίας εστιατορίων διακρίνουν ακόμη περισσότερες ευκαιρίες σε κώδικες QR πέρα από την αντικατάσταση των φυσικών μενού.
Συγκεκριμένα, η πανδημία οδήγησε σε μια έκρηξη διαδικτυακών παραγγελιών για εστιατόρια και οι ειδικοί του κλάδου προβλέπουν ότι η αλλαγή θα συνεχιστεί.
Ο Νόα Γκλας, διευθύνων σύμβουλος στην πλατφόρμα ψηφιακών παραγγελιών Olo, δήλωσε σχετικά με τα κέρδη της εταιρείας ότι οι ψηφιακές συναλλαγές επί τόπου αποτελούν το 1% των συνολικών συναλλαγών του κλάδου για πρώτη φορά. Η μετατόπιση αποδίδεται και στους κώδικας QR.
«Αυτή είναι μια μεγάλη κίνηση σε έναν κλάδο που πραγματοποιεί 60 δισεκατομμύρια συναλλαγές σε ένα τυπικό έτος για να δει το 1% να μετακινείται σε ψηφιακή εγκατάσταση», δήλωσε ο Γκλας.
Μέσω του Olo ή της υπηρεσίας σημείων πώλησης Toast, για παράδειγμα, ένας κώδικας QR μπορεί να κατευθύνει τους πελάτες σε έναν σύνδεσμο (link) παραγγελίας και πληρωμής στα τηλέφωνά τους, ακόμη και σε εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης.
Αυτό επιτρέπει στα εστιατόρια που έχουν λιγότερο προσωπικό να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά – καθώς τα εστιατόρια σε όλη τη χώρα αντιμετωπίζουν έλλειψη προσωπικού, εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Toast, Κρις Κομπαράτο.
Οι κώδικες QR θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα εστιατόρια να παρακολουθούν τις προηγούμενες παραγγελίες των πελατών, επιτρέποντας στους επισκέπτες να αναδιατάσσουν με ευκολία την παραγγελία τους την επόμενη φορά που θα επισκεφθούν το εστιατόριο.
«Το να φέρουμε όλα αυτά τα πράγματα στο εστιατόριο είναι η υπόσχεση της ψηφιακής σύνδεσης με τον επισκέπτη, η οποία σίγουρα ξεκινά με τον κωδικό QR», είπε ο Πίμποϊ.
Η Seated άρχισε να προσφέρει επιπλέον ανταμοιβές στους χρήστες του όταν κάνουν χρήση του κώδικα QR και συμπληρώνουν τη φόρμα παρακολούθησης επαφών. Αυτές οι ανταμοιβές μπορούν να έχουν τη μορρφή δωροκάρτας ή πιστώσεων στην Uber ή τα Starbucks.
Τα εστιατόρια μπορούν επίσης να εφαρμόσουν πληρωμές με κώδικα QR σε αποδείξεις, ώστε οι πελάτες να μπορούν να πληρώνουν χωρίς να βγάζουν πιστωτική κάρτα ή μετρητά, δήλωσε o Κομπαράτο. Είναιπιο βολικό για τους πελάτες και ταχύτερο για τους σερβιτόρους, συνεπώς επιτρέπει την ανανέωση των καθήμενων πελατών πιο γρήγοτα.
Ωστόσο, οι κωδικοί QR δεν είναι η απάντηση για όλα τα εστιατόρια, επισημαίνει το CNBC. Κάποιοι επέστρεψαν στα φυσικά μενού εξίσου εύκολα αφαιρέθηκαν τα πλεξιγκλάς μεταξύ των τραπεζιών όταν οι αρχές των χωρών άρχισαν να μειώνουν τους περιορισμούς στα τέλη της άνοιξης και στις αρχές του καλοκαιριού φέτος.
Ο Ντάρεν Σίφερ, αναλυτής τροφίμων και ποτών για το The NPD Group, δήλωσε ότι τα εστιατόρια με καλό φαγητό είναι λιγότερο πρόθυμα να αντικαταστήσουν τα μενού ή τη διαδικασία παραγγελιοληψίας και εξυπηρέτησης με κωδικούς QR.
«Βλέπω κάποια διστακτικότητα σε μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια γιατί δεν είναι τόσο αριστοκρατικό όσο το να παίρνεις την επιταγή στο τέλος του γεύματος», είπε ο ίδιος.
Η Dine Brands, η μητρική εταιρεία της IHOP και της Applebee’s, σχεδιάζει να έχει και τις δύο επιλογές στους πελάτες.
«Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικά επίπεδα άνεσης με την ψηφιακή τεχνολογία», δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Τζον Πέιτον. «Μερικοί άνθρωποι θα προτιμήσουν και θα απολαύσουν τον κώδικα QR και τη χρήση του τηλεφώνου, και άλλοι θα χρησιμοποιήσουν έχουν μάλλον το παραδοσιακό μενού».