Aύριο Παρασκευή, αναμένεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων και όπως είναι φυσικό η αγωνία για χιλιάδες υποψήφιους εισακτέους σε πανεπιστημιακές σχολές είναι μεγάλη.
Μεγάλη όμως είναι η αγωνία και για πάνω από 13 χιλιάδες νέους, νέες και μεσήλικες υποψήφιους και υποψήφιες, που υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στη νέα παραγωγή του Big Brother.
Το καλοκαίρι είναι μεν περίοδος χαλάρωσης και ξεκούρασης αλλά ταυτόχρονα είναι και η περίοδος προγραμματισμού και κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον.
Χιλιάδες νέοι, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και την κλίση τους, αναζητούν εργασία ή συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά τους για τις σχολές, ή, απ’ ό,τι φαίνεται, τις αιτήσεις τους για τα reality show της επόμενης τηλεοπτικής σεζόν.
Η θεματολογία είναι τέτοιου εύρους και ποικιλίας, που δύσκολα κάποιος υποψήφιος δεν θα βρει το πεδίο στο οποίο θα μπορούσε να διαπρέψει:
Επιβίωση, μόντελινγκ, μαγειρική, τραγούδι, αγροτική ζωή, εγκλεισμός και συγκατοίκηση, έρωτας.
Οι 13 χιλιάδες υποψήφιοι του Big Brother διεκδικούν 17 μόλις θέσεις. Mόνο δηλαδή το 0,13% των υποψηφίων θα πετύχει τον στόχο του.
Αν το Big Brother ήταν ΑΕΙ, πιθανότατα θα είχε υψηλότερη βάση και από την Ιατρική Αθηνών.
Ποιος όμως μπορεί να ψέξει τις δεκάδες χιλιάδες νέων κατά κύριο λόγο ανθρώπων, που όνειρό τους είναι να συμμετάσχουν σε ένα reality show;
Τη χρονιά που μας πέρασε, εκτός του κορονοϊού, το θέμα που κυριάρχησε στις τηλεοράσεις, τα site, τα social media, τις συζητήσεις, στις παρέες, με διαφορά από οποιοδήποτε άλλο, ήταν οι εκπομπές reality και οι παίκτες που συμμετείχαν σε αυτές.
Αναλύσεις επί αναλύσεων για τις στρατηγικές και τα δυνατά και αδύναμα σημεία των παικτών, πορτραίτα και αφηγήσεις για το παρελθόν τους από ανθρώπους του περιβάλλοντός τους, ψυχογραφήματα και αφιερώματα.
Με εξαίρεση αυτούς που αποχώρησαν τις πρώτες ημέρες των εκπομπών, οι υπόλοιποι ήταν οι πρωταγωνιστές της χρονιάς.
Ακόμα και όταν ηττήθηκαν και αποχώρησαν από τα παιχνίδια που συμμετείχαν, χιλιάδες θαυμαστών τούς υποδέχτηκαν σαν ήρωες, ενώ τα ΜΜΕ συνέχισαν να τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα.
Κάμερες στήθηκαν έξω από τα σπίτια τους και ενημέρωναν το κοινό, για το πότε οι ήρωες των reality βγήκαν στο μπαλκόνι, πότε πήγαν για καφέ, στο κουρείο ή στο σούπερ-μάρκετ και πότε επισκέφθηκαν ο ο ένας τον άλλο.
Οι ήρωες των reality δίνουν συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς σταθμούς και περιοδικά και κάνουν φωτογραφήσεις. Οι λογαριασμοί τους στα social media δέχονται βροχή μηνυμάτων θαυμασμού, ενώ για πολλούς από αυτούς γράφεται ότι «συζητούν με κανάλια για το τηλεοπτικό τους μέλλον».
Αυτήν τη στιγμή, τα reality show προβάλλονται ως η πιο ελκυστική επιλογή για το παρόν και το μέλλον ενός ανθρώπου: φήμη, δόξα, επαγγελματική αποκατάσταση.
Ποιος ο λόγος λοιπόν να μπλέξει κανείς με αγχωτικά διαβάσματα, μίζερα μεροκάματα και αγγελίες ανεύρεσης εργασίας;