Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 στη Βαλένθια
3 years, 5 months ago
6

Τη Hyundai την γνωρίζετε όλοι. Κάποιοι και την Ioniq. Η οποία δεν είναι ακριβώς ένα ολοκαίνουργιο σήμα αλλά μια υπό-μάρκα πάνω στην οποία χτίζεται μοντέλο με μοντέλο η γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κορεατικής μάρκας. Και το πρώτο δείγμα είναι το Ioniq 5 χάρη του οποίου ταξιδέψαμε μέχρι την Βαλένθια για να το οδηγήσουμε. Στην Ελλάδα το περιμένουμε από το Σεπτέμβριο και μετά.

Πως είναι από κοντά το Ioniq 5; Μεγάλο. Τουλάχιστον, αισθητά μεγαλύτερο απ’ όσο δείχνει στις φωτογραφίες και πολύ πιο όμορφο. Για αυτό επιτρέψτε μου να ομολογήσω πως είναι ένα από τα πιο ελκυστικά και ξεχωριστά στιλιστικά αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει τελευταία. Από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις είναι ασυνήθιστα γοητευτικό συνδυάζοντας με ένα απέριττο στιλ τις πολλές ακμές του.

Για να έχετε μια εικόνα για το μέγεθος του, το αμάξωμα του Ioniq είναι κατά 13,5 εκατοστά μακρύτερο από του Tucson, είναι φαρδύτερο κατά 2,5 εκ., αλλά υπολείπεται σε ύψος κατά 4,5 εκ. Συνολικά το μήκος του είναι στα 4.635 χιλιοστά, το πλάτος στα 1.890 και το ύψος στα 1.605, ενώ αν αναρωτιέστε για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αυτή βρίσκεται στα 16 εκατοστά.

Από μπροστά υπάρχει μια κλειστή μάσκα με ακροβολισμένους τους προβολείς, ενώ το πίσω μέρος με το pixel πάνελ των φωτιστικών σωμάτων (που είναι ορατό μόνο όταν είναι ενεργό) τονίζει ακόμη περισσότερο μία νόσταλγη αύρα από τη δεκαετία του 1980 και των ουφάδικων.

Ταυτόχρονα, οι εσοχές που υπάρχουν στα χαμηλά του αμαξώματος, μαζί με τις ιδιαίτερες ζάντες και τις πτυσσόμενες λαβές στις πόρτες ανάγουν τον μεταμοντέρνο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για να ξεπροβάλλουν οι λαβές απλά πλησιάζεις κοντά στο αυτοκίνητο και ανοίγεις την πόρτα που σφραγίζει με ένα ποιοτικό ήχο για να βολευτείς σε έναν high-tech διάκοσμο με πολύ υψηλά ποιοτικά στάνταρ και ζωσμένος από βιό-ανακυκλώσιμα υλικά.

Από την θέση του οδηγού αντικρίζεις ένα σχεδόν κάθετο πάνελ με δύο οθόνες στην σειρά θυμίζοντας το MBUX της Mercedes. Ωστόσο, στο Ioniq 5 το όλο σύνολο έχει μια λιγότερο αυστηρή εμφάνιση χάρη στο χρώμα και την υφή των πλαστικών. Οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών έχουν πολύ όμορφα γραφικά και θεματικές ενότητες με αυτή της touch-screen να έχει ένα φιλικό στο χρήστη μενού. Ευπρόσδεκτοι είναι οι απτοί φυσικοί διακόπτες στο μέσο του ταμπλό, ενώ το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο για την επιλογή κίνησης έχει τοποθετηθεί δεξιά από το τιμόνι (αριστερά υπάρχει ο διακόπτης Drive Mode για τα οδηγικά προφίλ Eco, Normal. Sport).

Κατά μία έννοια αυτή η θέση των διακοπτών ήταν αναπόφευκτη από την στιγμή που έχει καταργηθεί η κλασική κεντρική κονσόλα και υπάρχει μόνο η Universal Island, μία συρόμενη -κατά 14 εκατοστά- μονάδα που έχει ένα μεγάλο χώρο αποθήκευσης και δύο ποτηροθήκες στην κορυφή της. Κάτι που επιτρέπει στον οδηγό ή τον συνοδηγό να περάσει εύκολα από τη μια μεριά στην άλλη και να βγει από όποια πόρτα θέλει π.χ. σε στενούς χώρους στάθμευσης. Οι τεράστιοι χώροι είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Ioniq 5, κάτι που διασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο πάτωμα, το τρίμετρο μεταξόνιο και τις πολλαπλές διαρρυθμίσεις των καθισμάτων. Πέρα από το πορτμπαγκάζ των 527 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 57 λίτρων (24 στις AWD εκδόσεις).

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μοντέλο μιας και είναι το πρώτο που κυκλοφορεί βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP και που στοχεύει ευθέως στο VW ID.4. Οι Κορεάτες δεν την έχουν πολύ-διαφημίσει, τουλάχιστον τόσο όσο η VW με την αντίστοιχη MEB. Ωστόσο, θα τολμούσα να πω πως η E-GMP είναι ακόμη πιο εξελιγμένη αφού χάρη στο δίκτυο 400V-800V (όπως στην Porsche Taycan) υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως 350 kW (υπερβολικό, αλλά εφικτό). Αυτό σημαίνει πως με έναν αντίστοιχο σούπερ ταχυφορτιστή (όταν υπάρξει) η μπαταρία θα μπορεί να φορτίζει στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Με άλλα λόγια ο οδηγός θα μπορεί σε 5 λεπτά της ώρας να αποκτήσει 100 χιλιόμετρα αυτονομία. Πραγματικά, εντυπωσιακό.

Όπως εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία V2L (Vehicle-2-Load) που προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης ή τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια διάφορες ηλεκτρικές συσκευές (110/ 220V), π.χ. από μια τηλεόραση μέχρι και ένα φορητό κλιματιστικό. Για να φορτίσει κανείς μια εξωτερική συσκευή μπορεί να χρησιμοποιήσει την υποδοχή 3,6 kW μπροστά από τα πίσω καθίσματα. Πρακτικά το Ioniq 5 μπορεί να χρησιμεύσει και ως ένα power-bank αφού από την εξωτερική του υποδοχή μπορεί να φορτίσει ακόμη και ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Σχετικά με τις εκδόσεις του Ioniq 5 υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών (στις 58 και 72,6 kWh με αυτονομία έως 384 και 481 χιλιόμετρα και DC φόρτιση έως 180 και 220 kW, αντίστοιχα), πισωκίνητες (RWD) με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ή τετρακίνητες (AWD) με ένα επιπλέον δεύτερο μοτέρ στον μπροστινό άξονα. Στην περίπτωση των βασικών εκδόσεων 58 kWh (παντού υπάρχει 11άρης on-board φορτιστής) η έκδοση 2WD αποδίδει 170 άλογα και η AWD συνδυάζει 235 ίππους. Με την μεγαλύτερη μπαταρία 72,6 kWh η 2WD έχει 218 ίππους και η τετρακίνητη 306. Η τελευταία δεν είναι μόνο η ισχυρότερη, αλλά και η ταχύτερη αφού χρειάζεται μόλις 5,2 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα.

Η πρώτη μας οδηγική επαφή στους ισπανικούς δρόμους έγινε με την κορυφαία έκδοση των 306 ίππων. Εννοείται πως θα ήταν περιττό να αναφερθώ στον καταιγιστικό ρυθμό επιτάχυνσης ή του ακαριαίου kick-down που σε κολλά στο κάθισμα. Με την τελική στα 185 χλμ./ώρα.

Στον δρόμο το Ioniq 5 αποδεικνύει δύο πράγματα. Πόσο πιο ανώτερο είναι στο τομέα του NVH (άνεση, ποιότητα κύλισης) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα συμβατικό, αλλά και πόσο ευκολοδήγητο μπορεί να είναι τηρουμένων των αναλογιών του.

Πραγματικά, πίσω από το τιμόνι του Ioniq 5 η αίσθηση που αποκομίζεις δεν είναι εκείνη ενός βαριού SUV, αφού το δύσκαμπτο πλαίσιο και η καλομελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης σου δίνουν την εντύπωση πως κουμαντάρεις ένα λιγότερο ογκώδες μοντέλο, π.χ. του μεγέθους Kona. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλά επίπεδα επίπεδα άνεσης, ικανοποιητικό βάθος της σε ότι αφορά στην απόσβεση, είναι σφιχτή όσο χρειάζεται ώστε το Ioniq 5 να έχει ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά και μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες θα αντιδράσει κάπως έντονα. Η ποιότητα κύλισης είναι απλά αρχοντική και premium.

Αυτά έχω να πω σε πρώτη φάση για το Ioniq 5, το οποίο περιμένουμε στην Ελλάδα το φθινόπωρο, οπότε θα έχουμε και περισσότερα να πούμε. Μέχρι τότε μπορείτε να γλυκοκοιτάζετε αυτό το ομολογουμένως πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρικό SUVπου στην χώρα μας εκτιμώ θα έχει μια τιμή εκκίνησης κάτω από τις 45.000 ευρώ.

newsauto.gr