Oσο υπάρχει τηλεόραση θα υπάρχουν και ριάλιτι. Και όσο υπάρχουν ριάλιτι θα υπάρχουν φυσικά και χιλιάδες τηλεθεατές που θα τα παρακολουθούν, θα φανατίζονται, κάποιοι άλλοι θα τα αναθεματίζουν ενώ τα κοινωνικά δίκτυα θα παίρνουν φωτιά.
Οσο υπάρχουν ριάλιτι θα υπάρχουν παίκτες τους οποίους το κοινό ή θα λατρεύει ή θα μισεί. Θα τους παρακολουθεί στενά και φυσικά θα τους οδηγεί με ένα μήνυμα στο σπίτι ή στον θρόνο. Και μετά; Και μετά αρχίζει το κυνήγι της δημοσιότητας. Μια θέση στα πάνελ, δυο-τρεις συνεντεύξεις, μια εφήμερη δόξα, η οποία ενίοτε μπορεί να είναι και ολιγόλεπτη. Και όλα ξαναρχίζουν στην ανακοίνωση μιας νέας πρεμιέρας. Και οι πρωταγωνιστές του προηγούμενου ξεχνιούνται πολύ γρήγορα. Φέτος όλα γίνονται γρήγορα, σχεδόν ραγδαία. Προτού καλά-καλά μαζευτεί από το πλατό του τελικού ο χαρτοπόλεμος, έρχεται ένα τρέιλερ του επόμενου να ανάψει τα φώτα παραδίπλα. Και όλοι μετακινούνται. Φώτα, κάμερες, τηλεθεατές. Με το κινητό στο χέρι προκειμένου να αναζητηθούν τα νέα προφίλ των υποψηφίων στο Instagram, να μετρηθούν οι followers, να ξεψαχνιστούν όλες οι πληροφορίες των νέων πρωταγωνιστών μιας καθημερινότητας που θέλει μερικά εκατομμύρια τηλεθεατών να δημιουργούν «γούβα» στα μαξιλάρια του καναπέ τους λόγω τηλοψίας.
Το ζέσταμα θα γίνει με τα τρέιλερ τα οποία καλούν τους ενδιαφερομένους να δηλώσουν συμμετοχή. Θα ακολουθήσουν τα επίσημα. Αυτά όπου πρωταγωνιστούν παρουσιαστές, μέλη της κριτικής επιτροπής και κάποιοι παλιότεροι παίκτες που χάραξαν μεγάλη τηλεοπτική πορεία. Για παράδειγμα, ο Ντάνος, ο οποίος όσα χρόνια κι αν περάσουν θα βλέπει τα ενσταντανέ του πάνω στην άμμο της Δομινικανής Δημοκρατίας να συνιστούν το πιο ισχυρό δόλωμα στην ιστορία των συμμετοχών σε ριάλιτι.
Και μετά θα έρθει η πρεμιέρα, θα ακολουθήσει η ροή της προβολής των επεισοδίων και κάπως έτσι οι νέοι εφήμεροι ήρωες της τηλεοπτικής πραγματικότητας και, κυρίως, της τηλεοπτικής ουτοπίας είναι ήδη εδώ… Το 2021 είναι μια χρονιά γεμάτη από ριάλιτι. Και μάλιστα πολύ ισχυρά brands τα οποία είτε επανακάμπτουν, είτε απλά συνεχίζουν. Στον χορό μπαίνουν σχεδόν όλα τα μεγάλα κανάλια. Ακόμη και αυτά που μέχρι πρότινος μπορεί να έλεγαν «απεταξάμην». Εξαιρούνται οι πιο νέοι και μικροί παίκτες οι οποίοι αποφεύγουν να συγκρουστούν με τα μεγαθήρια και προτιμούν να επενδύσουν σε άλλα τηλεοπτικά είδη. Από τις 6 το απόγευμα και ως πολύ αργά τη νύχτα δεκάδες υποψήφιοι θα παρελαύνουν από την οθόνη. Τους ευνοεί και η συνθήκη της καραντίνας, η οποία εμποδίζει σίγουρα να βγει κάποιος στην αληθινή ζωή και να αναζητήσει τους αληθινούς ήρωες.
Στον Αγιο Δομίνικο, αδελφές μου!
Κακά τα ψέματα, είναι συναρπαστικό το «Survivor». Και έχει χαρίσει ρεκόρ, πρόσωπα, θριάμβους, απογοητεύσεις, μαγικές εικόνες, επικά στιγμιότυπα στο τηλεοπτικό κοινό που επιμένει να το προσδοκά παρά τα στραπάτσα των τελευταίων ετών. Εχοντας κάνει σχετική αγρανάπαυση, για ένα χρονικό διάστημα μετά την αποτυχημένη απόπειρα να κατακτήσει το κοινό με την ιδέα Ελλάδα – Τουρκία, το δημοφιλές ριάλιτι επιστρέφει από το γνωστό σημείο: τη Δομινικανή Δημοκρατία.
Από τις 27 Δεκεμβρίου εντάσσεται στο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ καθημερινά στις 22.00. Παρουσιαστής θα είναι ο Γιώργος Λιανός. Ο Σάκης Τανιμανίδης, σύμφωνα με τα όσα ο ίδιος ισχυρίζεται, πήρε την απόφαση να κλείσει τον κύκλο του στο ριάλιτι, καθώς προτίμησε να μείνει δίπλα στη σύζυγό του η οποία κυοφορεί δίδυμα. Ψύχραιμα και με τον επαγγελματισμό που τον διακρίνει, ο Ατζούν Ιλιτζαλί με δύο ποσταρίσματα, ένα στόρι και ένα σχόλιο κάτω από την ανάρτηση του παρουσιαστή, τον ευχαρίστησε και έδωσε ραντεβού στο μέλλον με νέα πλάνα.
Μαχητές και Διάσημοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με νέα αγωνίσματα σε λίγες ημέρες. Ανάμεσα σε όσους επιβιβάστηκαν στα αεροπλάνα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι και πολλοί γνώριμοι: Κάτια Ταραμπάνκο, Τριαντάφυλλος, Αγγελική Λάμπρη, Πάνος Καλίδης, Αννα Μαρία Βέλλη, Μιχάλης Αρναούτης, Αλέξης Παππάς, Θωμαή Απέργη, Ελευθερία Ελευθερίου, Ανθή Σαλαγκούδη, Ιωάννης Μελισσανίδης, Περικλής Κονδυλάτος.
Ο Ατζούν Ιλιτζαλί έχει εξασφαλίσει πολλούς αναπληρωματικούς και για τις δύο ομάδες ενώ ήδη η πολυάριθμη ομάδα παραγωγής του έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες. Αυτή τη φορά ο Τούρκος παραγωγός κράτησε πολύ χαμηλούς τόνους. Είχαν γίνει πολλές προτάσεις σε πρόσωπα που τελικά τις απέρριψαν όπως στην Ιωάννα Τούνη, στην Αλεξάνδρα Παναγιώταρου και την Ελενα Γαλύφα. Τα ποσά που ακούστηκαν και στη συνέχεια επιβεβαιώθηκαν ήταν αρκετά μεγάλα και προκλητικά καθώς σε κάποιες περιπτώσεις, όπως αυτή της Τούνη, άγγιζαν τα 18.000 ευρώ μηνιαίως! Μόνο που αυτή τη σεζόν οι «Survivors» δεν θα είναι μόνοι τους στην αρένα της τηλεθέασης. Μέχρι στιγμής δύο πανίσχυρα ριάλιτι θα βρεθούν απέναντι.
«House of Fame»
Τα ριάλιτι εισβάλλουν και στην απογευματινή ζώνη. Στον ΣΚΑΪ τουλάχιστον αυτό αποφάσισαν και αξιοποιώντας την υλικοτεχνική υποδομή του «Big Brother» -σπίτι, κάμερες, συνεργεία- προχωρούν σε ένα ριάλιτι εγκλεισμού με φερέλπιδες αοιδούς. Πρόκειται για το «House of Fame», το οποίο μάλλον θα παρουσιάζει ο Σάκης Ρουβάς ενώ ειδικό ρόλο, αν απαντήσει θετικά στην πρόταση που του έχει γίνει, θα έχει και ο Ανδρέας Μικρούτσικος. Στις θέσεις της κριτικής επιτροπής θα καθίσουν ο Φοίβος, η Καίτη Γαρμπή, ο Γιώργος Αρσενάκος και ο Πλούταρχος. Το συγκεκριμένο ριάλιτι θα προβάλλεται καθημερινά στις 18.00, μετά τη νέα εκπομπή που θα παρουσιάζει η Δούκισσα Νομικού, και θα έχει τον ρόλο του lead in για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αιτήσεις συμμετοχών ξεπέρασαν τις 5.000.
«Η μάχη των ζευγαριών» στον ALPHA
Ο ALPHA, που έκανε την ανατροπή με το «Bachelor» ανεβάζοντας στροφές στο κοντέρ της τηλεθέασης και στριμώχνοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό, ανασυντάσσεται και αντεπιτίθεται. Ο σταθμός δεν επιθυμεί να παίξει το παιχνίδι της επιβίωσης, αλλά το παιχνίδι της αγάπης, γι’ αυτό και επενδύει σε ένα νέο ριάλιτι με τίτλο «The battle of the couples», «Η μάχη των ζευγαριών» της Sony Pictures Television. Πρόκειται για ένα ριάλιτι στο οποίο συμμετέχουν ζευγάρια που θα συγκατοικήσουν σε βίλα εντός Ελλάδος και θα χρειαστεί να ενεργοποιήσουν συναίσθημα και λογική, σώμα και πνεύμα, αυθορμητισμό και στρατηγική προκειμένου να αναδειχθούν νικητές στις πρωτότυπες δοκιμασίες τις οποίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Το format προβλέπει θέση παρουσιαστή και όλα αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα, με τις φήμες που έχουν ακουστεί και αφορούν γνωστές και άγνωστες παρουσιαστές και συμμετέχοντες να κρίνονται τουλάχιστον ως ανυπόστατες…
Η συνταγή του «MasterChef»
Το ριάλιτι μαγειρικής που κάθε χρόνο συγκεντρώνει πολλές χιλιάδες συμμετοχών αλλά και εκατομμύρια τηλεθεατές έρχεται τον Ιανουάριο και όλα, όπως τουλάχιστον υπόσχονται οι σεφ, θα είναι διαφορετικά. Ευτυχώς, όμως, κάποια από τα βασικά συστατικά του παραμένουν ίδια, και συγκεκριμένα η τριάδα της κριτικής επιτροπής: Σωτήρης Κοντιζάς, Πάνος Ιωαννίδης και Λεωνίδας Κουτσόπουλος. Στο ευφάνταστο τρέιλερ που κυκλοφόρησε το βράδυ του τελικού του «GNTM», οι τρεις σεφ εμφανίζονται αιχμάλωτοι από τους τέσσερις νικητές των αντίστοιχων κύκλων που προηγήθηκαν. Η ιδέα για το τρέιλερ του πέμπτου κύκλου ήταν ουσιαστικά μια συνταγή: με τα υλικά της επιτυχίας του παρελθόντος και τους τρεις σεφ που κάθε φορά τα αναδεικνύουν με τη μοναδική τεχνογνωσία και το ταλέντο τους όχι μόνο στην κουζίνα, αλλά, όπως έχει φανεί, και στο πλατό. Εύστοχο. Ας ελπίσουμε ότι και φέτος θα προβληθεί μια καλογυρισμένη παραγωγή που θα δικαιώσει τις αρχικές προθέσεις, όπως και τις προσδοκίες του κοινού. Παρά τη φημολογία, η πρεμιέρα του ριάλιτι, σύμφωνα με πηγές από το κανάλι και την παραγωγή, έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο παραδοσιακά. Ο σταθμός έχει τον δικό του προγραμματισμό και τα γυρίσματα του «MasterChef» ξεκινούν κανονικά την ερχόμενη Δευτέρα.
Μια «Φάρμα», μα ποια φάρμα…
Το τρέιλερ που καλεί όσους κρύβουν μέσα τους μια πιο βουκολική εκδοχή έχει αρχίσει να προβάλλεται εδώ και αρκετές ημέρες. Μέχρι στιγμής όμως δεν έχουν προχωρήσει ιδιαίτερα τα πλάνα και οι προετοιμασίες. Ακόμη δεν έχει καν αποφασιστεί αν το εν λόγω ριάλιτι θα προβληθεί στον ΑΝΤ1 ή στο TV ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Παρουσιαστής δεν έχει επιλεγεί, κάστινγκ δεν έχει γίνει και η τοποθεσία είναι ακόμη άγνωστη.
Φυσικά, ο ΑΝΤ1 ανήκει στους σταθμούς που μπορούν μέσα σε πολύ λίγο χρόνο να στήσουν μεγάλες παραγωγές, και μάλιστα αθόρυβα. Είναι όμως και ένα κανάλι που εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα προτιμά να κάνει αργά και προσεκτικά βήματα. Αν και εφόσον όλα αυτά προχωρήσουν και οριστικοποιηθούν, λογικά ο Μάρτιος είναι ο μήνας που μπορεί να γίνει η πρεμιέρα του. Μέχρι τότε, σε έναν κόσμο που αλλάζει ώρα με την ώρα, όλα είναι πιθανά και απίθανα