Ηχηρό μήνυμα προς την Τουρκία η επένδυση της VW στην Ελλάδα
4 years, 24 days ago
6

Τάκης Τρακουσέλλης, Γιώργος Κ. Ανδρής

Η επιλογή της Αστυπάλαιας για την υλοποίηση της γερμανικής επένδυσης στο Αιγαίο, μόλις λίγα χιλιόμετρα από τα τουρκικά παράλια, εκτός από τις συμβολικές προεκτάσεις, έχει και  εθνικές-ευρωπαϊκές, που έχουν ήδη θορυβήσει τους γείτονες…

Και αυτό γιατί η επιλογή του νησιού των Δωδεκανήσων από την Volkswagen γίνεται την ώρα που η εταιρεία έχει παγώσει “μέχρι νεότερας” της επένδυση στην Τουρκία με την κατασκευή της μονάδας παραγωγής έξω από την Σμύρνη, ενώ ιδιαίτερη αναφορά πρέπει και στην γεωγραφική περιοχή της Αστυπάλαιας, η οποία  βρίσκεται κυριολεκτικά μια «ανάσα» από την Τουρκία και μέσα στους γνώριμους επεκτατικούς χάρτες της «γαλάζιας πατρίδας» του Ερντογάν…

Σημειώστε πως οι Γερμανοί επέλεξαν το νησί μας ανάμεσα από πολλές περιοχές -μεταξύ άλλων και της Τουρκίας – ενώ εδώ πρέπει να τονίσουμε τις αστραπιαίες και «αθόρυβες» κινήσεις που έγιναν από την κυβέρνηση και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, αλλά και τους εγχώριου αντιπροσώπου, ώστε να έρθει αυτή η επένδυση στην Ελλάδα, που αναμφίβολα ανοίγει την πόρτα και για περαιτέρω επενδύσεις του κολοσσιαίου Γερμανικού γκρουπ, στη χώρα μας.

Η Αστυπάλαια
Η έκταση του νησιού είναι μόλις 97 τετραγωνικά χιλιόμετρα και φαίνεται ότι επιλέχθηκε από τον γερμανικό όμιλο εξαιτίας της ιδιαιτερότητας που έχει αλλά και των δυνατοτήτων που έχει το νησί όσον αφορά στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Παράλληλα η μικρή έκταση βοηθά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης καθώς τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα λεωφορεία αλλά και τα φορτηγά που κινούνται στο νησί με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πολύ εύκολο να αντικατασταθούν από οχήματα με μηδενικούς ρύπους ακόμη και αν δεν έχουν πολύ μεγάλη αυτονομία.

Παράλληλα η αύξηση των επιδοτήσεων που ανακοινώθηκαν από το κυβερνητικό επιτελείο ειδικά για τους κατοίκους του νησιού αναμένεται να ωθήσουν περαιτέρω την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Αστυπάλαια καθώς στο «πείραμα» θα συμμετέχουν και πολίτες του νησιού.

Τα δρομολόγια των λεωφορείων στο νησί είναι συχνά και συνήθως δεν ξεπερνούν την μισή ώρα. Ωστόσο το οδικό δίκτυο του νησιού δεν είναι ιδιαίτερα καλό καθώς υπάρχουν πολλοί χωματόδρομοι αλλά προφανώς η επένδυση του ομίλου VW θα βελτιώσει και τις υποδομές καθώς τα δύο μέρη έχουν συμφωνήσει να δημιουργηθούν οι ανάλογες υποδομές που μπορούν να «φιλοξενήσουν» τόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά όσο και τους σταθμούς φόρτισης τους.

Πέραν των παραπάνω η απόφαση της συγκεκριμένης επένδυσης από τον όμιλο VW στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Αστυπάλαια αντί κάποιας ανταγωνιστικής τοποθεσίας στην Τουρκία αποτελεί και ένα ηχηρό μήνυμα της Γερμανίας προς τη γειτονική χώρα καθώς δόθηκε «ψήφος εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα αντί της Τουρκίας για να πραγματοποιηθεί μια επένδυση που αφορά σε υψηλή τεχνολογία με μέλλον αντί μιας επένδυσης που πιθανόν δεν έχει και μεγάλο μέλλον όπως τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης!

Παράλληλα ενισχύεται και η εμπιστοσύνη των γερμανικών ομίλων τόσο προς την Ελληνική οικονομία όσο και ως προς την ασφάλεια που προσφέρει η χώρα μας σε ξένες επενδύσεις σε αντίθεση με την Τουρκία όπου η οικονομία διολισθαίνει συνεχώς ενώ η ασφάλεια δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση εξασφαλισμένη εξαιτίας των ανοικτών μετώπων που έχει δημιουργήσει η γειτονική χώρα.

Να τονίσουμε πως η Αστυπάλαια είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει «οδηγό» και για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να δοκιμάσουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα όσο και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης καθώς σχεδόν όλα τα νησιά μας ενδείκνυται για τοποθέτηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που θα τα μετατρέψουν σε «πράσινα νησιά». Από την άλλη μεριά στην Ελλάδα υπάρχουν αξιόλογοι επιστήμονες αλλά και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα με υψηλό κύρος που μπορούν να συμβάλλουν και να υποστηρίξουν τέτοιου τύπου επενδύσεις γεγονός το οποίο δύσκολα θα βρει κάποιος επενδυτής στην Τουρκία

newsauto.gr