Γαλακτικό οξύ: Εχθρός ή σύμμαχος;

Γαλακτικό οξύ: Εχθρός ή σύμμαχος;

Τι είναι το γαλακτικό οξύ, από πού παράγεται και πώς μπορείς να το διαχειριστείς;

Όταν κάνεις επαναλήψεις στο γυμναστήριο, ή τρέχεις σ’ έναν απότομο λόφο, το γλυκολυτικό σύστημα των μυών σου αντλεί την παραγωγή ενέργειας από τη διάσπαση των υδατανθράκων. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά μεταβολικών υποπροϊόντων – συμπεριλαμβανομένων του γαλακτικού οξέος. Ωστόσο, οι επιστήμονες πιστεύουν πλέον, ότι δεν είναι συγκεκριμένα το γαλακτικό που προκαλεί τον πόνο των μυών, αλλά τα ιόντα υδρογόνου που παράγονται όταν η ένωση διασπάται.

Εάν είστε καλά γυμνασμένοι, το γαλακτικό οξύ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενισχυτικό της απόδοσης, επειδή το σώμα γίνεται αποτελεσματικό στην καύση του με οξυγόνο για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας.

Έχει παρατηρηθεί πως σε γυμνασμένα άτομα η αύξηση του γαλακτικού οξέως είναι μικρότερη σε σύγκριση με άτομα που δεν ασκούνται. Αυτό συμβαίνει γιατί η ικανότητα αυτών των ατόμων στο να παράγουν γαλακτικό, συνδυάζεται με την ικανότητά τους να το χρησιμοποιούν ως καύσιμο.

Είναι ΜΥΘΟΣ πως το γαλακτικό οξύ οφείλεται για το “πιάσιμο” της επόμενης μέρας. Αυτό προκαλείται από τις μετα-προπονητικές φλεγμονές.

Διαβάστε περισσότερα στο KeepUp

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ


Top
Some text some message..