VISION E: Η Skoda παρουσίασε το αυτοκίνητο του... αύριο

VISION E: Η Skoda παρουσίασε το αυτοκίνητο του... αύριο

Η Skoda άναψε τους προβολείς της στη Φρανκφούρτη και «φώτισε» τρία νέα της μοντέλα που θα δούμε  άμεσα στους ευρωπαϊκούς δρόμους αλλά  και ένα ακόμη που τα πρώτα του χιλιόμετρα θα τα κάνει σε  λίγα χρόνια.

Είναι λογικό οι επικεφαλής της Skoda που βρέθηκαν στην press day στην Φρανκφούρτη, να ήταν  ευτυχισμένοι. Άλλωστε η εταιρία τους κέρδισε τις εντυπώσεις και  ήταν λογικό να δείχνουν τον ενθουσιασμό τους. Οι  επισκέπτες  στην Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης , θα έχουν την ευκαιρία μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου να δουν από κοντά τα KAROQ, KODIAQ SCOUT και KODIAQ SPORTLINE αλλά και το ηλεκτρικό πρωτότυπο μοντέλο VISION  E.

Θα αναφερθούμε εκτενέστατα  σε όλα τα μοντέλα αλλά σήμερα θα  σταθούμε σ αυτό  το αυτοκίνητο που αντικατοπτρίζει το μέλλον.  Το VISION E είναι το  ηλεκτρικό πρωτότυπο μοντέλο που δείχνει  τη στρατηγική της SKODA για την ηλεκτροκίνηση.  Ο στόχος της είναι να κάνει την ηλεκτροκίνηση “Simply Clever”. Οι Γερμανοί που ηγούνται της Skoda έδωσαν μεγάλη βαρύτητα σ αυτό το μοντέλο. Άλλωστε ο  σχεδιασμός του βασίστηκε στην πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης MEB του Ομίλου Volkswagen.

Τα ηλεκτρικά οχήματα παίζουν έναν σημαντικότατο ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης της εταιρίας. Εκτός από τα plug-in υβριδικά οχήματά της, η SKODA θα έχει στη σειρά της άλλα πέντε πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2025.

Το VISION E είναι η εξέλιξη του πρωτότυπου μοντέλου της Σαγκάης . Κινείται αυτόνομα με προδιαγραφές επιπέδου 3.

Ο  Γενικός Διευθυντής της SKODA Μπέρναρντ Μάγερ στη συνέντευξη τύπου είπε:

« Ένας από τους τέσσερις πυλώνες της Στρατηγικής μας για το 2025 είναι ο εξηλεκτρισμός του στόλου μας. Το  SUPERB με εξωτερικά φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα οδήγησης θα έχει βγει ήδη το 2019. Έπειτα, το 2020, θα το ακολουθήσει το πρώτο μας αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Φέτος μία πολύ συγκεκριμένη πρώτη εικόνα είναι το  VISION E» .

Το αυτοκίνητο αυτό είναι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Κινείται  αυτόνομα σε επίπεδο 3. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί, για παράδειγμα, να οδηγείται μόνο του σε εθνικές οδούς. Τα συστήματα λειτουργίας ελέγχουν την προσπέραση και τους ελιγμούς αποφυγής, επιταχύνουν και φρενάρουν. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, ο οδηγός ειδοποιείται να αναλάβει ξανά το τιμόνι μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό περιθώριο. Από το επίπεδο 3, τα οχήματα επικοινωνούν αυτόματα με άλλα οχήματα. Αυτό τους επιτρέπει να πληροφορούν το ένα το άλλο για πιθανούς κινδύνους.

Έχει εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση με λεπτούς  τριγωνικούς  προβολείς με κρυσταλλική εμφάνιση και τεχνολογία Matrix LED. Η σχεδίαση του VISION E ενσαρκώνει όλα τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της  μάρκας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες και τα τέσσερα ανεξάρτητα περιστρεφόμενα καθίσματα προσφέρουν ένα θέαμα που αιχμαλωτίζει το μάτι. Δεν υπάρχουν πια πλαϊνοί καθρέφτες – ό,τι συμβαίνει γύρω από το όχημα μεταδίδεται από κάμερες σε οθόνες. Στο  VISION E  δεν υπάρχουν  κολώνες Β [μεσαίες] . Έχουν καταργηθεί. Και έτσι οι εσωτερικοί χώροι είναι ακόμη πιο μεγάλοι σε σχέση με το όχημα που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Σαγκάη.

Τη νέα φιλοσοφία των Τσέχων  τα κορυφαία συστήματα υποστήριξης οδηγού καθώς και τα πολυάριθμα «Simply Clever». Με το σύστημα  Traffic Jam Assist φρενάρει ή επιταχύνει αυτόνομα, με το Car Park Autopilot βρίσκει διαθέσιμους χώρους στάθμευσης και με το Intelligent Parking – απομνημονεύει και βρίσκει τους προτιμούμενους από τον οδηγό τόπους στάθμευσης. Πάρα πολλές λειτουργίες του μελλοντικού μοντέλου θα γίνονται είτε με « χειρονομίες» είτε φωνητικά. Οι οθόνες είναι αφής μεγάλης χωρητικότητας  ενώ  θα υπάρχει πάντα online σύνδεση  χάρη στο ενσωματωμένο σημείο σύνδεσης Wi-Fi  και στη μονάδα LTE.

Όταν θα κάνετε ταξίδι δεν θα οδηγείτε, Το Autopilot οδηγεί το αυτοκίνητο αυτόνομα στις εθνικές οδούς. Το κρατάει  στη λωρίδα κυκλοφορίας του, αποφεύγει άλλα οχήματα ή εμπόδια και μπορεί να προσπερνάει.

Η αυτοματοποιημένη, δηλαδή αυτόνομη, οδήγηση χωρίζεται σε διάφορα επίπεδα:

Το Επίπεδο 1 περιγράφει την υποβοηθούμενη οδήγηση. Σε αυτό το επίπεδο ο οδηγός πρέπει πάντα να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και να προσέχει την κυκλοφορία.

Το Επίπεδο 2 περιγράφει την ημιαυτόνομη οδήγηση. Σε αυτό το επίπεδο, τα οχήματα μπορούν να κινούνται αυτόνομα στην ευθεία, να μένουν στη λωρίδα κυκλοφορίας τους ή να ελέγχουν την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Το Επίπεδο 3 περιγράφει την οδήγηση υψηλής αυτονομίας.  Τα οχήματα του 3ου επιπέδου μπορούν να αναλάβουν πλήρως την οδήγηση σε εθνικές οδούς.

Το Επίπεδο 4 - η παρουσία του ανθρώπου θα είναι τυπική –θα τα κάνει όλα μόνο του. Η  πλήρως αυτόνομη οδήγηση, αναμένεται να επιτευχθεί σε περίπου δύο χρόνια. Οι οδηγοί θα μπορούν να ασχολούνται με άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και δεν θα χρειάζεται να έχουν τον νου τους στην κυκλοφορία όλη την ώρα.

Από το Επίπεδο 5, τα οχήματα είναι αυτόνομα από την αρχή μέχρι το τέρμα της διαδρομής. Οι επιβάτες δεν χρειάζεται να συμμετέχουν στην οδήγηση. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα χωρίς οδηγό αυτοκίνητα δεν χρειάζονται ούτε τιμόνι ούτε πεντάλ.

Το VISION E έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που του παρέχουν εντυπωσιακή επιτάχυνση αφού με την έξυπνη κίνηση επιταχύνει σε όλους τους τροχούς. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν συνολική ισχύ 225 kW (306 PS).  Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου επιτρέπουν αυτονομία κίνησης μέχρι τα 500 χλμ και κατά τη φόρτιση, το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών καλύπτεται μέσα σε 30 λεπτά.

Εκτός  από την οθόνη του οδηγού με τις συμβατικές πληροφορίες του οχήματος, υπάρχουν οθόνες για όλους τους επιβάτες του SKODA VISION E. Η κεντρική οθόνη αφής είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, έτσι ώστε τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός να μπορούν να χειριστούν και να διαβάσουν όλες τις σημαντικές λειτουργίες και υπηρεσίες, όπως αυτές που παρέχονται από το SKODA Connect. Υπάρχουν   ακόμη   ατομικές οθόνες για τον κάθε επιβάτη ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί τις πολυάριθμες λειτουργίες που προσφέρουν άνεση, ψυχαγωγία και ενημέρωση.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ


Top
Some text some message..